tisdag, juni 02, 2009

Hua... a!







Fan hur det är...

Nu är det tok mycket på gång både i och runt om mitt huvud.

Det känns hemskt att erkänna det, men jag får nästan allt jag önskar mig/ alltid som jag vill.
Sen om jag får det oförtjänt eller genom tjat och gnat vet jag inte. (tjat å gnat för det mesta)

I bland när mina STORA önskningar går i uppfyllelse, vet jag inte hur jag ska hantera dem.
Eller jag vet för det mesta, men jag får ändå ångest över hur jag ska göra.


Tänk va jag tjatade om hund, trodde nästan de skulle börja rinna blod ur Kristians och min familjs öron.
Men jag fick tjata.... i ett svagt ögonblick sa Kristian ja. Tack tack tack du underbara man!
Sen stod de inte på innan Giggs var beställd =) Men vi fick vänta på honom.






I detta fall gällde: väntar man på nått gott väntar man aldrig för länge.
Men vilken ångest jag fick när han sagt ja och Giggs var beställd.
Då kom alla frågor upp igen, som jag redan hade gått igenom 1000 gånger och insett att de skulle jag klara.
Det var, ekonomi, allergi, rumsrenhet, uppfostran och alla andra tänkbara funderingar.


Och när jag fick klart för mig att vi fick hyra den vackraste, mysigaste och härligaste lägenheten i byn.... Åhhhh
Största problemet var att Kristian INTE ville flytta.
Hade vi råd?
Räkna, klura, tjata, tjata, tjata....
Sen sa han JA... åhhh vilken ångest jag fick.


Nu är vi här igen...
Jag vill något... (som vanligt)
Frågan är om jag kommer få ett ja denna gång.
När/om jag kommer få ett ja, då kommer ångesten.
Den är redan här på lur. Men det går över.



När jag vill något, ser jag enbart det positiva.
Sen försöker min omgivning få mig att se saker ur fler perspektiv.
Jag ser dem, men jag hittar alltid lösningar för dem i min skalle.
Sen om jag lyckas med det utan för skallen är en helt annan sak.
När JA:et kommer, ser även jag alla hinder.
Det är nog därför jag får ångest, kanske....

Men... det löser sig! =)

Det är mycket nu....

Facebook och min blogg får mig att vilja kräkas för tillfället.
Så sparsamt med inlägg en stund i framtiden, kanske =)


Jag var på fest med min vän i helgen =)




















1 kommentar:

  1. Åhh härligt att mitt rätta jag kom fram så vackert på dina bilder =P h hi hi...men men skoj hade vi!! Synd du åkte hem, annars hade du kunnat fått ännu fler vackra bilder =) Kram kram

    SvaraRadera