tisdag, juni 23, 2009

Idag är ingen vanlig dag, för idag är det Bimbos 4 års dag... Hurra Hurra Hurra....



Idag blev Bimbo 4 år.
Tror inte hon visste att hon fyllde år.
Men gratulationerna har rullat in under dagen.

Vi for till Bollnäs en sväng idag för att träffa min psykolog (de behövdes), då passade jag på att ta Bimbo till Mobackes för att välja lite presenter.



Men det var så mycket att lukta på, så det slutade med att jag valde leksaker och gotta.

1 anka som kväcker när man trycker på den.
Tyvärr slutar den aldrig kväcka, förhoppningsvis tar batteriet snart slut =)
2 st pip katter, som verkar få högsta betyg av båda hundarna.




Kolla in stilen, en vanlig syn när de gäller Bimbo.



2 grisknorrar
2 Voomburgare
2 koklövar (ingen hit)


Bimbo har nu satt i sig 2 grisknorrar och minst en Voomburgare.

Den eviga ritualen, Giggs får välja vilken godsak han vill ha, av 2 exakt likadana.
Han tar sin och Bimbo tar den som blir kvar.
Bimbo börjar tugga på sitt grisöra, Giggs lämnar sitt öra lägger sig framför Bimbo och hoppas att hon ska lämna det.
Ibland gör hon det, då tar han hennes.
Han är så knäpp, precis som han vill att Bimbo ska göra det tråkiga.
Tugga så det blir mjukt, luktar och smakar gott.

Ibland brukar jag ge Giggs Bimbos ben eller öra när hon har tuggat på det.

Annars kan hon trycka i sig bådas godsaker, å det är inte bra för magen.

Så får hon äta upp Giggs orörda ben/öra, på så sätt får hon lite mer, men jag vet inte om hon ser det så =)=)=)


Foto: Maria G Nilsson


Mina ögonstenar.
Mina följeslagare.
Mina lyckopiller.



HUND

När man"blir med hund"

så får man en god vän

för omsorgen man ger

ger tusenfalt igen.

Den ger skäl till promenader

så den gör dig mindre lat.

Och ingen blir så ivrig

av att det vankas mat.

Den lyssnar efter steg,

tycks alltid undra "Vem?"

Sen blir den så förtjust

när just du kommer hem.

En hund kan ge dig sällskap

som den bästa utav vänner...

för nog känns det som om den

kan dela det man känner.

/Siv Andersson




1 kommentar:

  1. Men å Bimbo!! Inte visste vi att du fyllde år...Då hade vi ju kunnat shoppat nå fint till dig på IKEA igår =P

    Kramar från Ebba o Evelina =)

    SvaraRadera