tisdag, juni 30, 2009

Jag är så tacksam att Kristian finns i mitt liv...


Foto: Maria Nilsson




I bland mår jag inte så bra.

När jag inte mår bra är jag inte lätt att handskas med, om jag överhuvudtaget ens erkänner att jag mår mindre bra.

Jag kan vara jävlig på alla sätt å vis dessa gånger.
Fast det kan jag vara ändå också =)

De har vart rätt mycke berg och dalbana nu.

Lätt stött, tårar som envisas med att fylla mina ögon för att trilla över kanten.
Nå in i nordens känslig.

De gånger jag erkänner att allt inte står helt rätt till stöttar Kristian mig.
Han torkar mina tårar, blåser på mina sår, håller om mig tills jag lugnat ner mig och tårarna har tagit slut.
Han får mig att skratta, skämtar med mig, försöker distrahera mig, så jag tänker på annat.
Han lyssnar och försöker förstå ( jag har blitt bättre på att försöka förklara).
I dessa stunder är han min luft.



Detta var en sån dag...


Goa Kristian tog mig ut på en lång nattfärd, in på stigar man knappt kan åka moppe på.




Till ett spökhus, som jag inte vågade gå fram till.




Efter denna 2 timmars tripp, kändes det mycke bättre igen.

Tack underbara Kristian för att du finns!!!

5 kommentarer:

  1. åhhh vad fint skrivet! kan känna precis samma sak och önskar jag fick ner det på samma sätt till håkan..

    och vilken underbart vacker bild den första var :)

    hoppas allt är bra där "hemma" i byn..

    sommarskadad.. kika in hos mig.. OM DU VÅGAR :) (scrolla ner en bit)
    http://jojordgubbe.blogg.se

    SvaraRadera
  2. sv; tack så mycket!! du förstår att jag är jag va?!

    eftersom du gillar min blogg får du gärna rösta på den ;)
    http://snyggastblogg.se/jojordgube

    SvaraRadera
  3. sv; hahah.. det är lungt! tror det är svårt att göra igen med samma webläsare.. då bör du byta från explorer mot firefox eller motsattsen.. men har du inte båda så strunt samma :)

    SvaraRadera
  4. Världens bästa Kristian =)

    SvaraRadera