måndag, juni 15, 2009



Idag kom Ragnar med mamma Maria och hälsade på.
Det är så roligt att pröva på olika sov platser åt skräpet.

Idag fick han sova i tvättkorgen, de dög det med =)

Huvudvärken vill verkligen inte släppa taget om in skalle, jag blir tokig.

Hade för ont i skallen för att orka ta en promenad med vovvsingarna, så det blev en cykel tur i stället.
Vi träffade på denna ståtliga kille, jag gillar verkligens hans frisyr.


Sen hem till soffan.
Men den fick jag inte ha länge.
Kristian och Erik kom, de ville titta på fotboll.

Jag gillar Eriks frisyr också, men jag vet inte vem som har snyggast frilla.


Efter det har regnat brukar de ju vara maskar överallt.
Men vart är de nu? Har de drunknat?

Det hade regnet rejält ett tag, men nu började solen torka upp allt.
Maria och jag var på väg från byn till Lillbo, den sträckan är ca 2 km.
ALLA maskarna försökte förtvivlat ta sig bort från den gassande solen.
Men det enda som hände var att de blev maskar med grus strössel, som inte kunde ta sig någon vart.
Operation: "Rädda alla maskar" började.
Men ingen av oss ville röra maskarna med händerna.
Så vi "plockade" upp dem med pinnar och la dem i gräset på sidan om vägen.
Det tog oss mer än en timme att ta oss till Lillbo. =)=)=) Men roligt hade vi och vilken bra gärning vi gjorde.

Jag flyttar ofta på sniglar från vägen när jag springer på dem =)

Ge en hjälpande hand du med! =)

1 kommentar:

  1. *haha* Du är wuuunderbaaar kvinna!
    Maskräddaren i nöden =)
    KRAMAR!

    SvaraRadera