onsdag, juni 17, 2009

Varför kan jag inte komma ihåg!!!

Idag fotade jag alla olika blommor jag såg efter gamlalandsvägen (reningsverket till rödbron)
Det tog sin lilla tid, de fanns ju så många.

Å vissa ville inte stå still, de ville svänga med vinden.
Det tyckte jag var respekt löst!!!



Hur många gånger har jag inte tänk.... Fan det måste jag blogga om.
Oftast är de ju jätte roliga saker.
Men när jag sätter mig vid datorn, inte fan kommer jag då ihåg vad som var roligt.

Jag funderar nu på att alltid försöka ha block å penna med mig, eller kanske lägga in blogg idén i mobilen.
För jag tror jag missar en massa som det är nu =)

Ha ha ha ha... åååå va trött jag blir på mig själv.... Nu när jag skulle leta upp lappen som jag skrivit ner vad jag borde blogga om, kommer jag inte ihåg hur den ser ut eller vart jag lagt den.




Jag kommer i vart fall ihåg en grej som jag gav mig fan på att jag skulle blogga om, så här kommer det:
Idag åt Håkan B, Maria N, Ragnar O och jag middag på Pelles.
Vi kom in på blodgivare, både Håkan och jag är STOLTA blodgivare.
Och jag tycker alla som är frisk SKA ge blod.
Kom inte med att ni är sprut rädd, för det är jag med.
Och man får nått på köpet =) Kul se ni =)

Så kom vi in på att donera sin kropp sina organ när man dör.

Jag gjorde det för flera år sen.
Kommer inte riktigt ihåg vilket år, men det var på den tiden jag var som dåligast i mitt psyke.
Så jag tänkte, de är bäst att göra det nu ifall jag hittar på nått dumt.
Jag ringde Donationsregistret på 020-77 11 77.

Där fick jag prata med en trevlig, glad och pigg kvinna.
Som upplyste mig om att papper skulle komma hem till mig med post som jag skulle fylla i skicka tillbaks sen var det klart.
Så enkelt var det =)

Jag ställde säkert några frågor för att sedan avsluta med: (med glad och pigg röst) Jamen då kan jag gå å ta live av mig ra.
Hon svarade: (med lika glad och pigg röst) Ja det kan du..... (allvarlig röst) Nej nej... det kan du inte. Hon sa säkert mer, men de kommer jag inte ihåg.
Men jag lugnade henne =)
För att sedan lägga på och brista ut i skratt.
Jäkla va rolig hon lät =)=)=)
Hade aldrig hört någon uppmuntra någon att ta livet av sig.





I kvällst var jag på Crusing (vet inte hur de stavas) Giggs blir jäkligt förbannad på vissa bilar och motorcyklar som låter mycket.
Han skulle nog vilja jaga dem till världens ände.
Där stod jag i godansro å prata med Fredrik, när de kommer ett åk som brummar på som sjutton.
Och där står jag och ser Giggs med kopplet i släptåg springa efter och ut mot vägen där alla bilar åker.
Hjärtat stanna... jag skrek: NEJ GIIIIIGGS STANNA!!!!!
Jävlar va många tankar och bilder som hann gå genom min skalle på dessa sekunder.
Fredrik kommenterade när vi kom tillbaks, att jag hade väluppfostrade/lydiga hundar.
Jag tittade frågande på honom, jag tyckte inte Giggs stanna på en gång.
Men han sa att Giggs stanna så fort jag skrek, och att det var jag som var "sen" med att skrika.

Vilken underbar hund jag har, trots att han vill jaga sånt som rör på sig och låter.
Bimbo sprang med hon också, men enbart för att backa upp Giggs.
Henne var jag aldrig orolig för.
Sen höll jag stenhårt i kopplen.

Vilken tur att de blev ett lyckligt slut på denna dag också.

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Hej Linda! Har precis hittat din blogg, vilka fina bilder du knäpper! Läste igenom lite och såg att ni ska flytta, vart har ni hittat hus då? :) Ha en trevlig midsommar!
    Kramar från Evelina!
    www.evelinaladanges.blogg.se

    SvaraRadera