söndag, juni 07, 2009

Men vilken otrolig fest!!!




Jag menar självklart EIFs 100- års fest =)

Jäklar va jag har haft roligt ikvällst =)
Vilken kväll, vilken fest =)

Jag har så sjukt ont i fötterna och halsen, har sprungit runt, dansat och pratat HELA kvällen.

God mat, jäkligt trevliga bords kamrater, hela långbordet nr 6 var en hit!
Hur mycke härligt folk (nästan) överallt.

Lärde känna nytt folk, fick otroligt mycke beröm i kväll, många kramar å en massa skratt.

De bästa fyra nya vännerna i kväll kom från Skottland tre grabbar och en tjej.
Neil, Andy, Stu och Lorane.
Grabbarna hade kilt på sig, så häftigt.
De kom från skottland upp till byn i natt, de startar sin hem resa 08:00 nu på morgonen.
För tre år sen, skulle de spela på nätet, på ett lag de aldrig hade hört talas om.
Gissa vilket lag de blev, rätt gissat Edsbyn.
Edsbyn vann och de började följa laget... 3 år senare är de här på denna fest. OTROLIGT!!!


Tack Maria att du gjorde mig fin =)

Två moln dök upp på min kvälls himmel, skav sår =( lätt av hjälpt. Ta av sig skona =)

Det andra molnet blir jag sur på mig själv att jag bryr mig i/om.

Jag hade stått och pratat med Skottarna i minst 1 timme, jag visste att de skulle bli uppkallade på scen.
Så jag frågade om de ville att jag skulle fota, eller filma dem, de ville de =)
Jag gick iväg en sväng, för att ta av mig mina skor som höll på att döda mina fötter.
Sen återvände jag till mina nyfunna vänner, går mellan borden och ropar på STU eftersom Jerker nu intagit scen.
Jag måste ha kameran innan de ska upp!
Då hör jag en tjej strax till vänster om mig ropa med en tillgjord löjlig stämma Stuuuu, ni vet, som om nån bjäbbar åt en.
Hur ska jag tolka detta?
Jag tar det som ett hån mot mig!!

JAG TAR DET JÄVLIGT PERSONLIGT!!!!

Så DU som härmade mig ( ja du vet själv vem du är), kan ju sluta upp att vara så falsk.
Sluta le mot mig när vi hejjar på varann, sluta låtsas att du gillar mig!
Om vi är vänner här? Ta bort mig från din lista! Du har ju vissat vad du tycker!
Liten fråga.... vad gjorde jag i kväll då som irriterade dig???


Vilket drag de va!

Förutom 15 minuters dysterhet (som underbara människor i min omgivning suddade bort) var HELA kvällen fantastisk!

ALLA människor var så vackra, glada, fulla och lyckliga, stämmningen var på TOPP!!!
Festen blir vad man gör den till =)

Agneta och Johanna kom också, ni vet städ tanterna... ÅÅååååå de var sååååå roliga.
Jag har lagt upp en film, se å njut!!!
http://www.facebook.com/home.php?ref=home#/video/video.php?v=108650147651
Jag trodde jag skulle kissa på mig!

Sen blev de hemfärd, hemfärd = promenad i klänning, kofta utan strumbyxor och skor. Hua va jag fryser nu =)

Som i alla tal avslutar man oftast med tack!

Så tack alla härliga människor, tack alla ni som säger till mig när ni tycker jag ser bra ut eller när jag gör nått bra =)

Och ett speciellt STORT tack till er två tjejer som har berömt min blogg och mina anteckningar.
Ungefär detta sades: "Det är så kul att läsa din och Marias blogg/anteckningar, är man på dåligt humör eller känner sig nere kan de bli bättre av att läsa vad ni skriver. Man blir så glad av att läsa den"
Ni ska veta vad det VÄRMER!!!

TACK EDSBYNS IF FÖR EN OFÖRGLÖMLIG KVÄLL!!!
Det gjorde ni bra, trotts alla mot gångar =)






2 kommentarer:

  1. Löjligt av personen i fråga!
    Vuxna människor beter sig inte så. Man kan tycka å ha åsikter, men håll det för sig själv isf! Och falska människor som låtsas vara vän - såna går fetbort!

    Din blogg är jätteskoj att läsa, så fortsätt du!
    Go Linda, go!!!

    Kramis kramis!

    SvaraRadera
  2. Tack... så glad jag blir =)

    SvaraRadera