måndag, juni 08, 2009

Har du världens bästa mamma och pappa? Skulle det kännas skönt att få ge bort en riktigt härlig ......... till dina föräldrar?

Detta skickade jag in till tävlingen:





Min föräldrar har vart tillsammans snart i 40 år. (tror jag)
De bråkar eller grälar (nästan) aldrig, jag har bara sett/hört det 2 gånger under mina 28 år.

Pappa Hånken är min stadiga klippa, när han kramar mig känner jag mig trygg och älskad, han förstår mig där andra inte förstår.
Han är en av de roligaste, härligaste personer jag känner när han mår bra, han lider av Panikångest och har gjort det i mer än 20 år.
Mamma har alltid stöttat och hjälpt honom på alla sätt och vis under dessa år.
Problemen har vart väldigt stora, vore det inte för mamma hade nog inte min pappa levt idag.

Min mamma Gunilla är underbar, kärleksfull, sprudlande och omtänksam hon sprider ljus och värme om sig, hon har ett otroligt STORT hjärta där alla får plats.

1995 cyklade Mamma omkull och fick en viplasch (vet inte hur det stavas) skada, hennes så aktiva liv ändrades totalt.
Från att ha vart en arbetsmyra på jobbet, hemmet och med oss barn till att i början knappt klara av att ta sig till toaletten själv.
Ständig huvudvärk, illamående, orkade hon inte göra många knop.
Vi tre systrar och pappa stöttade och hjälpte henne så gott vi kunna.
Hon hann aldrig helt återställd innan nästa smäll kom, 2004 åkte min mamma på en allvarlig hjärnblödning.
Efter operationen var hon på nytt född.
Hon var tvungen att börja om från början, prata kunde hon.
Men inte mycket mer.
Pappa var/är där för henne HELA tiden, han ställer upp till 130% Nu 5 år senare mår mina föräldrar bra.
Mamma kommer aldrig kunna jobba igen, och det är en stor sorg för henne.
Jag tror jag vågar säga att hon har ett liv med kvalité. (särskilt nu när Ragnar förgyller hennes dagar)
Bara hon är duktig på att vila ofta under dagenslopp.
I allt detta elände kom konsekvenserna av min obehandlade ADHD, som resulterade i svår ångest och depression.
Mina underbart underbara föräldrar ställde upp för mig 7 dagar i veckan 24 timmar om dygnet sen 2004 (före också) och jag VET att om jag behöver dem nu eller någon annan gång, så är det bara för mig att lyfta telefonen och ringa dem.
De skulle släppa allt, komma för att stötta, trösta, göra allt i sin makt för att hjälpa mig (och mina systrar)!
Jag kan inte förklara med ord hur högt jag värdesätter dem eller hur mycket jag älskar dem.
De förtjänar att vinna .....!!!!!

5 kommentarer:

  1. Å linda jag får tårar iögonen när jag läser detta. va fint =)

    SvaraRadera
  2. Ökken bra mamma å pappa du verkar ha :P

    SvaraRadera
  3. Åhh nu griner jag!!!! Va fint!! Skandal om dom inte vinner!!!! Puss på´re!! Heja er!!

    SvaraRadera
  4. Ja... å inte fick jag med allt heller... I så fall skulle jag ju få skriva tills jag dog =)

    SvaraRadera