söndag, juni 14, 2009

Då var det dags igen...

Vaknade idag och insåg att det var ett underbart läsa bra bok väder.

Jag tycker det är fantastiskt när det är sånt här väder, för då slipper jag må dåligt för att jag vill ligga inne hela dan.

Det kanske regnar i det mesta laget, men det r bra för mållången.

Tack Ida och Håkan för att jag har nått bra att läsa dessa dagar.




Men efter någon timmes läsning började jag känna att jag fick otrevligt sällskap, började i nacken som sedan kröp längre upp i skallen på mig.

Aj jävlar då var det dags igen.... migrän.
18 maj sist (tror jag).
Jag klev upp och tog min nya migrän medicin som min läkare skrivit ut till mig.
I förpackningen stod det ungefär: Om det inte fungerar får du ej ta någon annan migrän medicin.

30 min gick... hmm inget händer.
1 timme går jag och Kristian åker och äter, ingen skillnad i min skalle förutom att jag trodde jag skulle rusa ut från pizzerian å spy. Jag varnade Kristian för det. Men jag klarade det.





Timmarna gick, de blev inte bättre snarare sämre.

Men nått som var VÄLDIGT bra under denna dag, var att jag hittade mina nycklar som har vart borta i flera månader =)=)=) Tjo ho... jag förstod väl att de skulle dyka upp.




Nu har jag legat i sängen HELA dan, vilat och sovit.

Jag började må sämre och sämre.
Jag ringde 1177 sjukrådgivningen för att fråga om jag kunde få ta ZOMIG NASAL ändå.
Det kunde jag.... ivrig som jag var sprayade jag innan jag fått in den riktigt i näsan. =)
Förhoppningsvis hamnade det mer i näsan än utanför.
Känner mig redan lite bättre.

Men hur sjutton ska jag klara av att sova i natt???





Doro är fortfarande här, å inga tecken på att hon tänker valpa.
Jäkla vilken tur, för de hade jag inte pallat med idag.
Nu hoppas jag att hennes Husse och matte kan komma snart.
Undrar hur mycke regn de har kommit ner dessa dagar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar