torsdag, juni 04, 2009






Jag har världens bästa föräldrar.

De har alltid funnits här för mig, alltid stöttat mig hur jävlig jag än har varit.
Även när jag har svikit dem gång efter gång.

Det är otroligt att de inte sparkade ut mig eller skickade iväg mig någonstans.

Min mamma är en lapplisa.
Det är så synd att jag inte har spart alla hennes lappar.
Har bara några kvar.

Jag älskade och älskar fortfarande att få lappar av mamma,
även av pappa men han är lite snål med sina lappar =)

Om du har barn... bli en lapp förälder du med.
Spar sen lapparna även om barnet inte verkar intresserat.
Det uppskattas verkligen på äldre dar =)

Här kommer smakprov på några lappar.

Mamma:
"Hej din lilla rackar-unge, lilla räv unge.
Som en liten gåva som tack för brevet får du diska!
Men var tyst! Kram till vår lilla goding"

Här hade jag lämnat en lapp i kylskåpet, på den stod det att jag smitit iväg och sov borta.



Mamma:
"Hej LindaTack för det gulliga meddelande.
Vi älskar dig också. Åhh, va vi blev glada när det var så fint städat.
Men du får förklara Nyköpings brännvinsflaskan!
Titta va (vi) jag hitta ute på isen vid stora sten.
Jo dina nycklar, bra vá?
Tänk att vi kan ha tur ibland!
många kramar Gunilla + resten"

Mamma:
"HEJ LINDA,´
Så här vill inte jag se mitt hem igen!
Lova mig att du/ni städar nästa gång innan ni går hemifrån!!!!!
Att leka med "glaset" är en farlig lek.
Ställ absolut inga sådana frågor, som ni gjorde i förrgår!
Förhållningsorder igen:

* Stäng alltid fönstren och dörrar
* Ät upp popcornen, inte släng dem överallt i huset. Visa lite hyfs!
* Släck alltid ljuset
* Häng upp blöta handdukar, osv
* Häng 2 tvättar, en stor på hallgolvet och en är i tvättmaskinen
* Ta ner tvätten på altan
* Vattna inne + ute på tomatplantorna på ros-sidan
* Rensa potatislandet
* Om du klipper gräsmattan får du en pizza
* Plocka ur diskmaskinen

Maria sa att det var jätte bra städat när hon kom hem, så kör lika!
Ha det gott och försök sova på vettiga tider! /Puss Gunilla kram"

Den lappen fick jag när jag var ensam hemma i 3 veckor,
de bodde i stugan och var hem nästan varje dag ändå.
Det var nog bra för mamma å pappa att jag strula till det,
så de kunde tvinga mig att göra saker =)
Vi hade gjort anden i glaset och blivit skit rädd,
stack från huset i ett dåligt (befintligt) skick.



Bara en del av lappen
Mamma:
"Efter Bollnäs skall du hem för att fixa ditt rum och det skall vara fixat idag och ingen annan dag för nu har jag väntat i TVÅ MÅNADER.
Du väntar inte ens två sekunder när du begär saker av oss."



Pappa:
"Kära Linda
Eftersom vi märkte dina problem efter Saccos besök,
så bestämde Mamma oss för att städa bort alla spår efter vovven.
För vi vill ju inte att vårat lilla hjärtegull ska må dåligt.
Vad kan man lära av detta: Jo, att familjen Nilsson-Frid på blyssv 13 inte vill ha fler besök av vovvar som hårar ner och gör vårt lilla hjärtegull illamående.
Hånken

P.S Man kan använda
Lördagskvällar tillannat
än att sanerahuset. D.S"
(Läs pappas lapp noga, att det var mamma som bestämde oss att städa)



Mamma:
"Hej Linda
Detta har varit en tuff dag för mig med många tårar.
Jag som ställde upp för dig idag.
Nu är det DU som ställer upp för mig under de kommande 5 veckorna.
Inte ett enda krav, tack!
Du kan börja med att hänga tvätt NU.
Jo det är sant.
Hoppas att Hånken har varit snäll mot dig./Kram Mamman"

Resultat av att jag var väldigt olydig igen... 5 veckors ute gångsförbud och det var persmässa samma dag.
Pappa tyckte inte jag skulle få gå, mamma tyckte det. (av lappen förstår ni nog vem som vann)
Första gången i mitt liv som jag hörde mina föräldrar gräla eller vara sur på varann.
Troligtvis den sista också!


Många lappar har de blivit genom åren.

Tack Mamma å Pappa för dem och ert tålamod =)
De värmer mitt hjärta när jag läser dem,
även om innehållet kan vara lite surt då å då =)=)=)
Men det förtjänade jag!


Aj lav jo!!!




2 kommentarer: