tisdag, juni 16, 2009

Lycka när man var liten....

Satt och titta på bilder på Facebook, kom in på Gunilla Fredlunds album där hennes son satt och rev en bil motor.

Då kom jag ihåg känslan att få plocka isär nått, undersöka, pilla, fixa och trixa.

Maria, Johan, Andreas och jag i skräddrabo.
Vi fick en radio att göra vad vi ville med, eller så tog vi det beslutet själv.
Det var så längesen att jag inte minns.

Vi skruvade bort alla skruvar för att få bort baksidan.
Alla ville skruva, och helst alla på en gång.

Vilken LYCKA att få lirka loss alla de där prylarna.
Vissa grejer var mer värda än andra, tänk de koppar färgade sakerna.
Och de pytte små sakerna som såg ut som mini batterin.
Sprätta bort knapparna. Se vad som fanns under.

Jag kommer inte ihåg vad vi gjorde med dem sen, men inte försökte vi skruva ihop den igen vart fall =)

Mina bästa barndoms minnen finns i Skräddrabo!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar