lördag, september 05, 2009

Mina tankar om torktumlare och dess ludd.



Jag kan börja min fundering med att det inte verkar finnas ett ord som heter Torktumlare.
Nähä vad heter de da???

Jag är inget fan till torktumlar'n, det beror nog på att jag är snål på mer än ett sätt.

Den drar mycket ström, inte bra för ekonomin eller MILJÖN.
Kläderna man tumlar blir matt fortare än om man hänger den.

MEN den STÖRSTA anledningen till att jag inte gillar den är för att den äter upp kläderna.
Tänk va mycke ludd som kastas efter varje tumling, jag menar att varje gång jag tumlar ett plagg blir de mindre å mindre kvar av den.

Å jag är en sån som har svårt att kasta kläder om de inte är trasiga.
Köper jag ett tidslöst plagg, använder jag det tills de vittrar sönder på mig.
Köper jag ett mode plagg som blir omodernt, flyttar de plagget till stugan.

Varför torktumlar vi?
Det kan ju inte vara bra för kläderna.

Undrar om man kan återvinna ludden, jag kanske borde samla på mig ludd och stoppa en kudde med det.

Det nya kanske kommer bli luddfiltar i stället för fleece filtar.

Varför inte göra tavlor av ludd, torktumla blå, röda, rosa, lila, gröna, bruna, ect... ect kläder försig, jäkla vilka färg glada motiv de blir.

Eller så kan man bygga fågel holkar med ludd i, lyx varianten.
I annonsen står det: Möblerad holk i österläga från April-Juli, hyra 5 mygg om dagen.

Ja, möjligheterna är oändliga.
Det som stoppar ludden är din fantasi =)

Länge leve ludd.


ANDAS, TÄNK EFTER, TÄNK LÅNGSAMT och PRATA SEN.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar