fredag, september 25, 2009

00:17 stängde vi dörren för sista gången till vårt hem på söder.

Vilken optimist jag är.

I onsdas trodde jag vi skulle bli klar i lägenheten, utstädade å nöjd.
Denna dag var vi ca 7 personer som yra runt och fejja.
Men tji fick ja.

Jag kom till lägenheten ca 15:15 igår, klev ut därifrån 00:17
9 timmars städning.
Å då var vi 4 personer.
Nu är lägenheten på söder inte vår längre.
Sorgligt absolut, nu måste jag till Greven's och få känna den härliga känslan av förväntan, längtan och glädje.

Tack tack tack till er som hjälpt oss.
Vi skulle aldrig hunnit utan er, å jag hade fått psykbryt.

Ett speciellt tack till dig mamma.

Mamma skulle till frissan på onsdan (den dan som jag slog på djungeltrumman, om städhjälp), efter mamma suttit i en frissör stol i två timmar blir hon väldigt trött, hon orkar inte mer än så.
Så hon gick till lägenheten på tisdagen när vi var på jobbet och städade, för hon ville hjälpa oss.
Och det gjorde hon =)
Vilken överraskning att komma hem från jobbet och se att en del är gjord.

Tron't på fan, hon kom trotts allt på onsdagen fast än jag vet hur slut hon blir av att vara hos frissan.

Igår när jag kom hem från jobbet hade mamma vart där IGEN, städat nonstop i 3,5 timme.
Och det är mer än vad mamma orkar.
Sen var hon tvungen att åka hem för att vila.
På kvällen ringer hon igen, - Behöver ni hjälp?
Jag tackade efter en viss tvekan, vänligt men bestämt nej.
För jag tror att jag vet, att hon erbjöd sig för att vara snäll men egentligen inte orkade.
Jag var fräck nog att ringa tillbaks till henne efter 2 minuter och be om hjälp trotts allt.

Vi skulle aldrig hinna klart innan solen gick upp.
Den räddande ängeln kom.
Även Pappa kom och hjälpte oss.

Mamma du är värd mer än din vikt i guld.
Jag älskar dig så otroligt mycket, du ställer alltid upp och du finns alltid här.

Nu har du tårar i ögonen va mamma??? =)
Men jag menar varje ord =)

Efter 4 timmars sömn var det dags för jobbet igen.
Nu ropar mamma att maten står på bordet, hon har tänt ljus och vill ha sällskap.

Greven's HERE WE COME!!!!

Inge internet, ingen tv.
Måste nog beställa det idag =)=)=)

Trevlig helg.


ANDAS, TÄNK EFTER, TÄNK LÅNGSAMT och PRATA SEN.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar