fredag, september 18, 2009

Elakaste matten i världen...



Igår fick Giggs och Bimbo köttbullar, i morse tog jag deras matskålar ut till hundhuset.
Där det bjöds på torrfoder och pasta. =) Mumma...

Äntligen fredag tycker jag och cyklar hem till mina livs gnistor som jag längtat efter.
När jag cyklar in på gården ser jag mina små stå i fönstret, de svajar av svans viftningen.
Bimbo krafsar som vanligt på rutan, så det ser ut som hon vinkar.

Jag öppnar dörren och en stank slår upp mot mig....
SKIT på golvet....
Å varför i helvete tror ni jag har byggt hundhus och hundgård för???
Elak är jag, både Giggs och Bimbo är helt överlyckliga att jag kommit hem till dem.
Bimbo uppfattar både mitt röstläge och kropps språk, så hon försvinner in på gården.

Giggs som inte är rädd för mina utbrott, hoppar, viftar på svansen och är lyrisk.
Och jag är skogs tokig på HONOM, för jag VET att det är han som gjort det där på golvet.
Tur i oturen har han krämat på nedre våningen (de gånger olyckan vart framme är de så pass duktiga att de går ner)

Jag:

Gååååååå.... försvinn, men va inte här.... det här är ditt fel. Va fan har du skite inne för??? Kunde du inte gjort det ute i hundgår'n!!!! GAH....

När jag ligger där och städar på alla fyra tittar jag mot hundluckan, vad får jag se.... någon har satt ditt en bräda (denna gång tror jag att jag är oskyldig), är det andra hundar i hundgår'n sätter vi dit en bräda för jag vill inte ha in andras vovvar där.

Tror ni jag skämdes.... Stackars stackars Giggs.

Jag ger mina vovvs ovanligt go mat, och jag vet att risken finns att de blir dålig i magen. Han var SÅ nödig att han gjorde inne, de ska va jäkligt mycke till innan det händer. Sen skäller jag ut Giggs efter noter.

Hur elak matte får man va?

Jag har nu tagit reda på vem den skyldige va, och skällt lite på den. Ett förlåt sms är på väg till Giggs och en förlåt gåva till mig, som även är bra för vovvarna =)

Nu ska jag cykla till Ica för att hämta ut halkskyddet till trappen, som jag beställt från JOTEX. 9 dagar skulle de ta innan jag fick den. Redan nu har de dimpt ner på ICA, de kallar jag snabbt jobbat =)=)=)



ANDAS, TÄNK EFTER, TÄNK LÅNGSAMT och PRATA SEN.

1 kommentar:

  1. Underbart Linda och jag hoppas att ni får en STOR FÖRLÅT gåva! :)

    SvaraRadera