måndag, maj 18, 2009

Vilken hemsk dag!!


Den här bilden är inte från idag, men ungefär så här var det. Fast värre.

Idag när jag vaknade hade jag en liten huvudvärk som skuttade runt försiktigt i mitt huvud.

Minutrarna gick och huvudvärken började bli stökigare, det skuttades inte runt längre, nu gicks det med hälarna där uppe.

Å hjälp.... försent inser jag att den skuttande huvudvärken är ett fram stormande migrän anfall.

Slänger mig över sängen, tar snabbt piller burken med migrän tabletter stoppar i mig 3 st som jag sväljer ner med vatten.

Tiden går.... inget händer förutom att migränen nu har slutat att klampa runt med hälarna och i stället börjat flytta runt en massa tunga möbler, samtidigt som den har dragit igång musik på högsta nivå.

Rör jag mig en millimeter känns det som om huvudet ska sprängas,
minsta lilla ljus eller ljud får mig att kvida av smärta och illamående.
Det känns som jag ska spy och svimma samtidigt.
Näsan spänner, bakom ögonen är det ett tryck som inte går att beskriva.
När jag pratar håller jag på att spy.

I ett desperat försök att lindra min smärta och illamående kravlade jag mig in i duschen där jag blev sittandes i det strilande vattnet.
Det hjälpte föga, de blev snarare värre.

Stönande, stånkandes och vaklandes beslutade jag mig för att äta.
Jag måste ha nått i mig, annars kommer jag må ännu mer illa (hur nu det skulle kunna gå)
Två tugger, sen höll jag på att spy.

Till soffan i tvrummet, ner med rullgardin på med ögonmasken.

Ringde Hälsocentralen kl 12:30 "vi ringer upp dig på detta nr kl 14:05"
14:05 innan dess är jag död!!!

Jag ringde Mamma, hjälp... gå till apoteket säg att du vill ha den BÄSTA, SNABBASTE OCH EFFEKTIVASTE migrän medicinen de har!

Inte långt senare kom Pappa med ZOMIG NASAL "innehållandes 2 endosbehållare nässpray".
Som kostade 200:- jävlar va dyrt tyckte jag i mitt omtöcknade tillstånd.

Underbara snälla Pappa, han tog ut hundarna så de fick morgon kissa.
När han kom upp igen la han sin kalla sköna hand på min panna, innan han for på möte.

30 minuter senare mådde jag bra, 100:- kostade det mig att komma ur det där HELVETET, det var det värt!!!
Du har helt rätt Maria, varför ska jag gnälla över att det kosta när jag blev bra så fort?? =)

HC ringde mig 14:22 då bestämde vi att jag ska få tala med en läkare om en vecka.
Till dess kommer jag klara mig, särskilt nu när jag vet att ZOMIG NASAL finns.

Nu ska jag klä mig för att vara med mina fyrfotade älsklingar
som jag har försummat fram till nu.

1 kommentar: