lördag, maj 09, 2009

Hundgårds problem!


För någon vecka sen byggde jag ut hundgården, eftersom mina hundar inte vill vara ute i den.

Huset är det inget fel på, men hundgårn duger inte.

Så därför beslöt jag mig för att bygga ut den ifall de var nått fel som de var nu.

Hjälp va jag slet, jag flyttade 2 fulla komposter det var tung och super äckligt.

Sen kom min snälla hyresvärd och sa att jag måste flytta dem igen, jag hade gjort en liten miss. Det var när jag hade flyttat hälften. Suck.

Men slut resultatet blev bra tycker jag.

Har lagt ner rötter runt om i de nya rabbaterna och fröna som jag jobbar på här inne ska ut dit.

Har jag tagit bort väldigt mycke singel (små sten) ur hundgårn och lagt ut på infarten. Jag tänkte att det kanske är lite otäck för Giggs och Bimbo att gå på det när det är så tjocklager.

Nu har jag fått det bekräftat, Giggs går runt singlet som jag lagt ut på gårdsplan. Betyder det då att det är därför han inte vill vara ute i hundgården?

Hur ska jag göra då? Ta bort all sten, men hur bra är det?

Tokigt tokigt.

Det kanske blir utgång för min del i kväll, men jag känner inte alls för det. Jag har inga tvättade kläder =(

Stökade av en promenix i går på ca 9 km, större delen av den promenaden hade jag sms maraton. Så jag såg inte mycket av vackra roteberg. Kanske borde ta den ruten igen och se vad jag missade. =)

Så här ser det ut nu, men de bli finare när flowersarna kommer på plats.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar