tisdag, maj 19, 2009

Murkler...



Det här är en Murkla.
Det är dessa jag är på jakt efter.
Skickade denna bild till Pappa och frågade om det var en Murkla och om de ville jag skulle plocka åt dom.


Ja det ville de, men när jag kom med dem till Mamma så sa hon att de var giftiga.
Hur mycket man än kokade och hade sig med dem, så åt man dem försvann aldrig giftet.


Tack för den! Som jag kämpa med att leta.


Men då kom jag på den briljanta idén att ringa Monica och Kniv Kaj, se om de ville ha mina svampar.
Det ville det =)
Så nu fortsätter jag leta svamp.
Men lite rädd är jag när jag går i skogen, mest rädd att träffa på orm.


Så här såg de ut hemma hos Kniv Kaj å Monica när jag lämnade svampen.


6 st små nosar som stack ut genom staketet.

2 kommentarer:

  1. Så du har blivit en svampplockare du =)
    Vilken söt bild!

    SvaraRadera
  2. Vilka gulliga tjejer =)

    SvaraRadera