lördag, maj 16, 2009

Jag har en drömfångare.


Inte en sån som hänger ovanför mig säng som fångar in mardrömmar.



Nej, en helt annan sort.

En sån som stoppar upp mina drömmar, eller fångar in dem för att ta dem från mig.



När det händer blir jag sååå arg, förbannad, sur och förtvivlad.

Varför kan jag inte få förverkliga alla mina drömmar?

I de stunderna tycker jag att min drömfångare är elak, egoistisk som inte förstår sig på mig.



Men att de stoppas kan kanske....

Bero på att dessa drömmar är stora och påverkar andras liv?

Bero på att dessa drömmar kommer så ofta?

Bero på att jag vill genomföra dem innan jag tänkt igenom saken.

Att ordet lagom inte finns i mitt liv?



Just nu önskar jag att fångar biten försvann.



Men i slut änden är det jäkligt bra att jag har en drömfångare.

Hur skulle mitt liv annars sett ut?

Rätt kaotiskt skulle jag tro, på fler plan.


2 kommentarer:

  1. Åh hjälp hoppas inte det är jag..Isåfall ber jag om ursäkt för jag vill då inte förstöra någons drömmar...För jag tycker du bara ska köra PÅ!!!! Drömmar ska man ha massor av sen att en del blir förverkligad och andra inte, så jäkligt är det bara. Och vill man något tillräckligt mycket så tror jag det slår in =) Så det så!!!!KRAM KRAM

    SvaraRadera
  2. Jag tycke rinte du ska hyra ett dyrt hus.
    Även om det vore perfekt för hunnarne.

    Fast jag vill inte se mig som en drömfångare för det. Men du... kanske är jag det.
    Flå't

    SvaraRadera