tisdag, maj 12, 2009

Nu har jag bestämt mig... igen!!!


Före, ca 70 kg
Stulet ur Marias foto album

Nu ska jag börja med mitt nyttiga liv igen.

Jag har inte lagt av helt men... de fuskas en HEL del nu, hittar en massa kryphål och det har de gjort lite från och till i ett år nu =/ Men nu är det dags för hårdhandskarna igen!!!

Lindas onyttighets stopp!

Detta får du INTE äta:

* Godis (inte ens naturgodis är tillåtet)
* Chips, ostkrokar, jordnötsringar ect...
* Läsk, Juice, saft oavsett om det är light eller ej.
* Fika
* Glass

Jag har säkert glömt en massa.

Det jag får äta som kan verka konstigt:

* Oboy
* Marmelad
* grädde, sirap på pannkakor och voffler
* Popcorn
* kanske nötter har inte bestämt mig än, men enbart ibland.

Det är lite som en Askungen saga... fredag natt när kl slår 00:00 får du äta precis vad du vill, fram till Lördag natt 00:00 du har alltså 24 timmar på dig att frossa.

Jag bestämde mig för att göra så för annars skulle jag aldrig klara det.
Jag tackade ALLTID nej till fika oavsett om jag var på kalas eller något firades på jobbet.
Om det inte var på en Lördag. Jag kunde även byta dag, men bara vara onyttig ett dygn på en vecka.

Oj oj oj va många tyckte jag var oartig, taskig, knäpp som tackade nej när jag var på kalas, men jag var stenhård.
Jag hade inte karaktär att äta på kalas eller sånt, för då skulle kryphålen kommit mycket tidigare än de gjorde.
Ex: Men visst får jag äta godis nu när jag är lång ledig under julen, semestern, påsken. Åhhh jag måste fira att det är onsdag, lill lördag.
Till slut blev det, men själv klart Eve, jag får alltid äta mjukglass när du vill.
Men Eve, tyvärr är det slut med det för min del nu, men jag följer gärna med och äter nått annat =)

Ibland var jag jätte trött (detta under den stenhårda tiden) och ville bara sova på Fredags kvällen men jag MÅSTA vara uppe till 24:00 för då fick jag ju äta godis, började Lördags morgonen med en kexchoklad eller nått annat och Coca Cola... (just i detta nu vattnas det i munnen på mig....)
Varje Fredag var som Julafton.... jag längtade sååååå.

Innan klockan slog 24:00 på Lördags kvällen skyndade jag mig stoppa något i munnen.
Det blev sorg när jag upptäckte att kl hade slagit 24:01 och jag hade missat det.

Jag var STENHÅRD!!!! Enda gångerna jag fuskade under 1,5 år var julafton och när jag fyllde år.

Så nu är det STENHÅRT igen... jag ska gå ner minst 4.2 kg.
Och Giggs ska gå från 7.6 till ca 6 Kg, 1,6 kg alltså.
Dagens promenad: ca 15 km
Söndagens promenad: ca 10 km
Lördagens promenad: ca 10 km

Jag började med onyttighets stoppet i slutet av september 2006 (tror jag) innan nyår (ca 3 månader) hade jag gått ner 13 kg. (men jag hade att ta av)
MEN..... jag satt inte bara på rumpan, jag var ute och gick också!

Hänger du på????
Om du funderar på att göra detta, ta dina mått och väg dig.
När du senare väger och tar dina mått och du ser att de händer grejer är det en jäkligt bra morot.
Men kom ihåg.... muskler väger mer än fett.
Håll ut och ha tålamod.

Om du ställer in dig på att de inte är någon idé att bli godis sugen, eftersom du ändå inte får blir det lättare.
Inte i början, men sen.
Ät lite och ofta, så fort du blir gotta sugen beror det oftast på att du börjar bli hungrig.


Ps. jag är inte ute efter komplimanger eller kritik så strunta i dem Ds


Efter, under 60 kg

9 kommentarer:

  1. Öl är inte bra :P
    Du är fin hur än du ser ut Linda!!

    SvaraRadera
  2. Tack kära du, men ljug aldrig mer.
    Ja det här med alkohol vet jag inte hur jag ska ställa mig till. Men jag dricker så sällan så det kommer nog inte bli nått problem =)

    SvaraRadera
  3. hahaha men de såg illa ut med alkoholen lite längre ner på din blogg ;) du är jätte vacker linda och den som inte tycker de måste kolla synen =)kram

    SvaraRadera
  4. Ja Linda du är jätte vacker hur du än ser ut!Jag önskar att jag kunde haka på ditt godis/fika/dricka stopp,men jag skylle ALDRIG klara av att ha godis/fika/dricka stopp hela veckorna.
    Och jag tycker att du ska skippa alkoholen helt,mycke kalorier och bara dåligt för kroppen.Då kan du lika gärna ta en choklad bit =)

    SvaraRadera
  5. Tja bruden, Hmm jag kommer ihåg kursen då du hade din "ätardag", båda nävarna å fulla munnen - det var en syn för gudarna :-), lycka till igen då!!!, själv äter jag gärna gotta men rör på mig konstant istället.....

    Ha det gott Lennart å Frisco

    SvaraRadera
  6. Hej Linda!
    Jag hänger på dit godis/fika/dricka STOPP!!!
    Jag började i Mars eftersom jag skulle göra en magsäcksförminskning i april. Nu har jag gjort den. Allt har gått bra. Men nu gäller det att hålla sig borta från allt onyttigt!
    Så jag hänger på!!

    Kram Jeanette

    SvaraRadera
  7. Emelie, jag vet inte om det är Blom men om det är det förstår jag att det kan bli tufft. Eftersom det alltid finns godsaker på ICA =)

    Lennart och Frisco, ha ha ha ja jäklar va jag åt då. Och kul hade jag också.

    Jeanette: Men såååå spännande. Jag hoppas verkligen allt kommer gå bra för dig. ALLT onyttigt skulle inte jag klara eftersom sambon och jag inte gillar att laga mat =) Då är du super duktig. Uppdatera mig hur de går!

    SvaraRadera
  8. Ja de är Blom =)
    Ja på ICA finns de alltid en massa gött,men nu kan jag ju inte skylla på de.För nu är jag ju hemma hela dagarna

    SvaraRadera
  9. Jag hänger oxå på Linda! Känner mej så inspirerad nu, kläderna börjar bli trånga!!!:( Så nu kör vi!!:)

    Kram Marie & Ozzy

    SvaraRadera