söndag, oktober 18, 2009

Vart tar tiden vägen???

Det är lite skrämande hur tiden flyger iväg.

När veckan är slut och en ny börjat, och jag byter om på jobbet någon gång mellan 05:30-06:00.
Brukar jag säga till mina jobbar vänner något i stil med: "Ja då var det måndag igen" Oftast med en positiv klang i rösten.

Å vips så är det Fredag igen.
När klockan på onsdagarna visar 12:01, tycker jag att snart är det helg =)

Jag har inte söndags ångest (jag har haft ångest i mitt liv så det räcker), jag tycker, känner nästan aldrig: Åh nej... inte jobbet... fy fan 5 dagar till de blir helg igen.

Under mina 2,5 år på SNA har jag kanske haft den känslan 5 gånger, men jag kan bara komma ihåg 1 gång.
Men när jag ligger i en varm skön säng och tror att jag ska svimma om jag kliver upp, då ska ni veta att mina tankar är av ett annat slag.
Men i stil med: Åhhh jag är så trött, määän va skönt de skulle va å få sova.

Jag har vart hemma från jobbet 2 gånger pga sjuka.
Detta måste innebära att jag gillar mina arbets kompisar och att jag trivs med de jag gör. =)
Jag kan inte komma på nå annat.

Min psykolog sa till mig för 2,4 år sen "att det du känner i början på en arbetsplats kan jämföras med en smekmånad".
Jag hoppas jag få jobba i en smekmånads dimma tills jag blir gammal.

Denna bloggning skulle inte handla om mitt jobb, men jag tror ändå det hänger ihop lite med det jag vill ha skrivit.

Tiden går fort när man har kul.

De tokiga med mig är nog att jag längtar bort en stor del av mitt liv.

I maj/Juni blev de klart att vi skulle få hyra Greven´s, då var de dags att börja längta till det.
Vi har köpt en bil men måsta vänta på den i någon månad, längta.
Längta till Spanien, kommer till Spanien, längta hem till hundarna, längta till löning för att åka till IKEA, längta till jul.
Längta tills vi fått ordning på greven´s....

Jag tror att de jag försöker skriva har nått fram.

Jag LÄNGTAR tills jag kan leva i nuet och sluta längtas.

Jag lider inte, å jag gnäller inte.
Men jag tror att jag snart sitter på en veranda med min rullator och mina 13 hundar och undrar vart sjutton livet tog vägen.

Nu ska jag försöka va nöjd med vart jag är.

Okej helt frisk kommer jag ALDRIG bli, men kan någon bli frisk från längtan?

Nu ska jag krypa i säng, istället för att sitta å längta till den.

Dröm sött alla ni där ute!!!


Jag tycker inte riktigt om Magnus Uggla, men denna text är så super bra.
Och såååå passande till denna bloggning...
"Varför längtar du
till den dag då du ska fylla sju
Varför skynda på
när den tiden snart är här ändå
och det liv som du har
alla tusentals dar
passerar på ett litet kick
Så mens ditt hjärta slår an
passa på om du kan
fånga varje ögonblick
Första gången som du ska hålla nån i haaaand
Första gången som du ska kyssa någon man
Första gången som du är riktigt kär
Snart är den dagen här
Första gången som du ska falla ner i gråt
Första gången som du ska tigga om förlåt
Första gången som du ärhopplöst kär
Du som inte än
börjat måla dig kring ögonen
tänt en cigarett
hört på Bowie eller Nazareth
fått ett streck i kemi
vart på kurs i Torquay
färgat håret blått
vart så full så du spytt
då din oskuld flytt
behöver inte ha så brått
Och plötsligt så har du nått fram till den dag
då du ligger och tänker som jag
Varför längtar du så,
när det går så fort ändå...."
ANDAS, TÄNK EFTER, TÄNK LÅNGSAMT och PRATA SEN.

2 kommentarer:

  1. Tittar in, fin blogg! Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Det du skriver träffar mitt i hjärtat! Förstår precis vad du menar. Undrar bara hur man kommer dit, till att verkligen ta vara på nuet? För precis som du skriver - liver springer på.

    SvaraRadera