torsdag, juli 09, 2009

Oansvariga föräldrar!!!

Vilka söööööta hundar du har!!!

Ja men visst har jag, de sötaste i HELA världen.

MEN.... absolut inte de snällaste.

Döm inte hunden på dess storlek/utseende.




Även mina hundar har brister ;)

Och tyvärr är det allvarliga brister.

Giggs tycker verkligen INTE om barn... (Bimbo är inte över förtjust hon heller)
Giggs har satt tänderna i 2½ st barn åldrar mellan 1-8 år, det har aldrig gått hål, eller ens blitt märken.
Men det är hemskt i allafall.





Bimbo är tok skeptisk mot de flesta karlar, hon har aldrig bitit någon... än.
Så DU karl som träffar på oss...
Snälla ignorera Bitchen Bimbo.
Titta inte på na.
Prata inte med na.
Ta inte i na.
Då brukar de gå bäst =)


Jag berättar för barns föräldrar att mina hundar inte gillar barn.
Ändå släpper de fram sina "högt" älskade barn.
Om något skulle hända åker jag på det...
Så borde det inte vara!!!
Tvingar du på ditt barn på mina hundar får DU ta ansvaret.
Nu menar jag inte mina vänner som har barn, där uppskattar jag verkligen att mina hundar får träna.
Där jag har koll på både barnet och hundarna.

Låt inte ditt barn gå fram till uppbundna hundar.
Låt inte ditt barn gå fram till mina hundar innan ni frågat mig, är tillfället fel kan det smälla.

Jag tycker att jag är jä..igt duktig på att sköta mina hundar för det mesta.
Visst kan de bli fel ibland, men vi gör så gott vi kan och vi jobbar på det.
Som förra veckan när vi var på en badstrand, jag hade mina hundar kopplade eftersom jag vet att det kan vara känsligt för vissa med hundar på stranden.
Då kommer ett par med en liten lös, ettrig hund, som springer fram till folk och skäller!!!
Jag blir så förbannad.
Kom inte här och förstör.... det är sånna som ni som ger oss som försöker sköta oss dåligt rykte.
Sen när de har badat sin hund bland alla människor, så tänkte jag att nu har ju den hunden smutsat ner vattnet redan så då törs jag bada mina hundar. (men jag kollade reaktionerna på folket när den andra hunden badade)
Så jag badar en i taget, den andra sitter kopplad vid ett bord.
När jag är ute i vattnet med Bimbo och kollar in mot Giggs är det en UNGJÄVEL på ca 5 år som är framme vid honom.
Föräldrarna sitter 2 meter därifrån och tittar på.
Hur i helvete kan man tillåta nått sånt!!!
Vad hade hänt om Giggs huggit barnfan?
LÄR ERA BARN ATT HUNDAR KAN BITAS.
ATT DE ALDRIG FÅR GÅ FRAM TILL EN HUND UTAN ÄGARENS TILLÅTELSE!
Var en ansvarsfull förälder!

2 kommentarer:

  1. Super bra skrivet Linda !!! Håller helt med. Så blev de för mej för ett tag sen oxå så när jag såg de sa jag till föräldrarna. Skit bra Linda=) de här borde du skickain i Ljusnan eller nå. Inte i Härliga hund för de är dom som inte har hund som ska se =)

    SvaraRadera
  2. Tjoflöjt!! Jag håller med Emma hiva in det i Ljusnan så att folk fattar...Kräm

    SvaraRadera