söndag, juli 12, 2009

Hua så det regnar nu för tiden...

I går var jag chaufför till Kristian och Erik.

De paddla kanot från N blommaberg till Vinströmmarna.
På väg hem kände jag mig så trött när jag kom till Voxna att jag bestämmde mig för att stanna och ta en promenad där.

Så jag hittade en Naturstig, den var jätte mysig att gå.
Lite svårt bara att veta vilken stig man skulle följa, för det var stigar kors och tvärs i hela skogen.

Jag skickade ett mess till Kristian: "Jag hamnade på en Naturstig i Voxnabruk. Skulle jag försvinna leta mig där"

Lika bra att upplysa nära och kära eftersom jag har lokal sinne som en kylskåpsmagnet.


Jag hittade inte ens ut ur mamma så de fick ta ut mig med kejsarsnitt.




Sen for vi tillbaks till vinströmmarna, de kände onödigt att åka hem.
Hittade en stig som ledde motströmms, så då följde vi den i hopp om att möta kanot gänget.




Vovvarna tyckte det var tok roligt att jaga kottar ner för slänten, när de kom upp rullade jag ner en kotte =)



Men när vi hade gått en bra bit började Bimbo att spy... å spy... å spy... å en massa fler gånger.

Då blev jag skraj och vi vände på studs.

Hon hade väl hittat nått som smakade riktigt gott, men som var mindre bra.

Lite hängig var hon, men inga andra tecken.


Vi busa och lekte ett tag när vi kom tillbaks till bilen.
en så började det regna... igen =)

Då tog vi skydd i den torra och varma bilen =)



Just nu är det 13.9 grader ute, det regnar som vanligt.

Giggs och jag ska till Alfta för att kolla in Hundutställningen.
Vet inte hur jag gör med Bimbo, för hennes klantiga matte (jag) har missat att fixa en vaccinations spruta till henne.

Förhoppningsvis är jag bara en månad försenad, i värsta fall en månad och ett år försenad.


Det finns inga dåliga väder, bara dåliga kläder!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar