torsdag, juli 09, 2009

Hypokondriker jag??? ABSOLUT!!!

Maria tror att den som gjorde mig, satt ihop mig med delar ingen annan ville ha.
Helt enkelt att min kropp består av left overs.

Å tänk... jag tror hon har helt rätt.

På människo verkstan sa de:
"Nu ska vi se vad vi kan hitta på för jävelskap med den här kroppen, alla kan ju inte bli perfekta.
Vi ger na dålig rygg och nacke.
En liten dos migrän.
Rejält mycke med allergi som visar sig på olika vis.
Halv dåliga ögon.
Vekt skinn så hon får blå märken bara man säger blåmärke.
En tok instabil och trasig själ.
En dryg ADHD
När hon blir 26 ska hon börja bli stel i sina leder, när hon går för långt ska hon få ont i knän och höft."

Exakt så här tror jag det gick till, fast jag har säkert missat en heldel =)




När Linda Nilsson har gjort illa sig eller har ont, vill jag att alla ska se och känna.

Jag vill att de ska se hur ont jag har.


skavsår av arbets skorna

När jag gör illa mig så det blir blod blir jag livrädd.
Får panik vågar knappt titta efter själv hur det ser ut.




Så här blev det nu sist jag fick en allergisk reaktion, grejset på båda sidor om de gröna delarna svällde upp.
De sved, kändes som jag hade en sandstorm i ögona.
När jag blunda klämde jag de uppsvällda röda grejset.
Otäckt.





Visst... jag är förmodligen en hypokondriker.

Och ja... jag gnäller ofta över små saker, det vet jag.
Men jag verkligen stora problem med vissa saker:

Rygg
Nacke
Huvudvärk
Psyket

Där gnäller jag inte i onödan.

Pappa suckar uppgivet varje gång jag vill att han ska titta och känna på ett blåmärke eller se om det syns att jag har ont i nacken.

Räknade nu mina blåmärken på bena.
Vänster 19 st.
Höger 13 st.

Jag är tokig ja, jag vet det.

3 kommentarer:

  1. Har du kollat upp dina blåmärken, om inte borde du kanske göra det. Jag har nyligen varit iväg och tagit massa prover för att jag hade så mycket blåmärken. Tack och lov var det inget fel. Bättre att kolla en gång för mycket./Lydia

    SvaraRadera
  2. Och det skriver du till en hypokondriker som mig ;)
    Jag har alltid haft en massa blåmärken.
    Allt ska gå så fort så då blir jag flamsig och gör illa mig titt som tätt.
    Men jag brukar inte märka det förns jag ser mina fina blåmärken.

    SvaraRadera
  3. hehe ja kanske dumt att tipsa dig om att gå till doktorn:-)
    Men de tyckte det var bra att jag kollade upp, blåmärken kan ju vara lite läskiga...

    SvaraRadera