onsdag, juli 15, 2009

Havanais valp träff.




Nu har den årliga Havanais valpträffen varit.
13 Juli 2009 var 37 Havanaiser och 1 Frisé var på plats + alla deras hussar och mattar.




Alla som har (ska, vill köpa) köpt hund från Monica http://tequilavilles.com/

eller Helen http://hem.passagen.se/helen.melin/?noframe är välkomna på dessa mysiga härliga träffar.

Tack brudar att ni håller dessa traditioner vid liv =)=)=) Fortsätt så.

Och hur glad blev inte jag när Kristian som bara skulle skjutsa mig stannade och var med oss i någon timme =)=)=)
Tack goa du.




Här har vi 4 st vita prinsessor som kommit på besök från Finland.



Många hundar var det =)

Jag sprang runt och ställde upp alla väskor och picknick korgar, annars blev de allmän toalett.
Hade också en bajspåse i högsta hugg, nöden har inga lagar.

Och vem sjutton har koll på sin egna hund en dag som denna, inte jag i vart fall =)
Här hjälps man åt =)=)=)



Kristian skaffade sig fjällor till höger å vänster de flesta ville ha minst en klapp.



Satt man sig ner så kom det en flock som ville mysa.
I den här flocken är flest Helens vovvar.



Vi gick som vanligt tipsrunda, men Monica hade bytt ut frågorna till några andra bara för att jag pluggat in mig på de andra (nästan).


7 rätt av 10 fick både jag och Kristian.
Emma fick BARA 4 rätt =)=)=)
Men hur det gick till är för oss en gåta, som vi vill Monica ska svara på.



Jag tog en Royal Canin start väska, men valp foder, valp filt mm...
Åt Kristian tog jag en hårborttagnings roller =) Eftersom han hatar hår ;)
Å Emma tog en hundleksak som passar till en Leonberger ;) (jag undrar vad hon tänkte på)





Underbara lilla Chili Pinilli...
Ja du lilla prinsessan, mitt hjärta gråter fortfarande efter dig.
Skulle de bli nått så inte din nuvarande familj vill/kan ha dig, vet du vart vi bor =)
Du kommer ALLTID ha en speciell plats i mitt hjärta.


Men jag har nu insett att du har en ny flock, som du föredrar framför mig, det lilla vän hjälper mig att "släppa" dig.

Tack för att du visade mig det <3 även om det gör ont (nu trillar tårarna).


(Chili)

Giggs tyckte att det var lite jobbigt att vistas med så många snygga killar och tjejer så han flydde fältet och gömde sig uppe på altan under denna sak =)



Tur med vädret hade vi också, eller tur skulle inte Monica vilja kalla det.
Hon hade ju avbeställt regnet.

Men efter några timmar insåg Monica att vi inte ville åka någon gång, så då beställde hon lite regn.
Och vips så for alla hem.

Så himla kul att så många kommer =) Det är så kul att träffa er alla, även om det kanske bara blir en gång per år =)=)=)

Tok härlig dag med tok härliga människor.
Vilken otroligt härlig ras vi har 38 hundar minimalt med gruff.

Detta var hundarnas dag, vi människor var enbart med som chaufförer =)


ANDAS, TÄNK EFTER, TÄNK LÅNGSAMT och PRATA SEN.

3 kommentarer:

  1. Åh. vilken fin hemsida Linda:) men måste du lägga ut en bild där jag ser gravid ut..morr;)
    Kul att träffas med alla hundar, hussar o mattar:) Kom med vovvarna o hälsa på oss, så kan vi ta en prommis bland björnarna. Kramkram Anna-Karin, Ria, Ronja o Rocky

    SvaraRadera
  2. men Linda de där skulle vu ju glömma ;) Å de fanns faktiskt nästan inget annat att ta en den där bollen =)

    SvaraRadera
  3. Kul att hitta din blogg! Visst var det en härlig dag, håller med dig.Och du... Tack för dina härliga gratulationer, dom värmer än...
    Titta gärna in på vår hemsida: frasses.dinstudio.se
    Kram Kram Lena

    SvaraRadera