torsdag, juli 09, 2009

Många firade in semestern förra fredagen...

Klockan 03:15 vaknar jag, men av vad?
Aha... Bimbo som morrar, och det är ju i sig inget ovanligt.
Hör hon steg, någon som hostar eller pratar utanför vårt fönster kan hon morra.

Så jag vänder mig om, drar täcket tätare om mig och borrar ner huvudet i kudden... redo att somna om.

Men... vad var det för ljud.... hörde jag i syne?
Jo det gjorde jag nog, nu är sömnen nära... den hänger i mina ögonlock.
Ljudet igen.... Bimbo morrar igen....

Va sjutton är det som låter???

Det låter som en väldigt trött zombie... som slår på nått.
Jag smyger mig ur sängen, fram till fönstret och vad ser jag där???

JO DETTA:

03:17

En mänsklig zombie, som har ramlat över våra trädgårds möbler.
Och han har inga funderingar på att lämna dem.



03:24


Han "stönade" med jämna mellanrum samtidigt som han sparkade på det vältade bordet.

Jag väckte Kristian, han tyckte jag skulle be honom hålla tyst.
Jag var lite sugen på att kasta en hink med vatten över honom, eller ett ägg ;)
Men jag var snäll....

Jag ville gå ner och fota honom, men jag törsade inte.
Men jag smög ner för trappen och fotade honom genom rutan.
Sen sprang jag upp igen fort som fan.....


03:27


Jag kollade in honom flera gånger under de timmar han vilade på vår gräsmatta.
Jag tänkte fota honom när han tog sig därifrån...
Men fan... jag missade honom.

Han gick någon gång strax före 6, då regnet började.

Jag hoppas han blev rejält mygg biten ;)
För jag fick en kass natts sömn.

Tänk va mycke som händer på denna tomt.

Här hittar man Mobiler, skor och en Zombie.
Känns lite skönt att vi ska flytta.

Jag skulle inte känna mig nöjd med starten på min semester om jag var han.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar