måndag, augusti 17, 2009

Manifestation för cykelväg

Manifestation för cykelväg

Målet för manifestationen var att Vägverket bygger en cykelväg mellan Edsbyn och Alfta.

Tanken på lördag den 8 augusti är att personer som är intresserade av manifestationen ska samlas vid räddningstjänstens stationer i Alfta och Edsbyn.
Den som vill ska sedan kunna cykla efter 301:an hur långt man orkar. (Ljusnan)



Mamma ringde å fråga om jag ville cykla med henne till Ovanåker, å det ville jag =)
Så jag plocka fram båda cykelkorgarna och gjorde i ordning vovvarna för en cykeltur.
Sen bar det av i ett vänligt mamma å Linda Tempo.



Vi fortsatte ända till Östanå, där vi möttes, Alfta och Edsbyborna.
Barnen på gården hade bakat och sålde fika, bra gjort och gott var det =)



Det var riktigt otäckt att cykla efter 301:an.
Å när vi cykla var det inte mycke tung trafik.

Jag ville gärna ha koll om det kom nå stora fordon,
när jag tittade bakåt sen framåt vinglade jag nästan ut i trafiken.

Giggs höll på att hoppa ur korgen när det kom en lastbil med släp,
efter det fick han sitta bak i den övertäckta korgen!

Fick lite, mycke ont mellan bena =/




Varför i hela friden ska du ut å cykla på 301:an om det är så otäckt? kan man ju tänka.

Men om jag skulle bo någonstans mellan Edsbyn-Alfta och jag vill cykla till jobbet skulle jag inte vela cykla en massa omvägar.
Blir det en cykelväg mellan Alfta-Edsbyn tror jag att det är fler som tar cykeln,
inte enbart för att cykla till jobbet =)
Billigare, bra för hälsan och för miljön.

Så, varför inte?



ANDAS, TÄNK EFTER, TÄNK LÅNGSAMT och PRATA SEN.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar