tisdag, augusti 25, 2009

Jäklar alltså...

Jag säger bara ett ord ZUMBA!!!!









Shit alltså....

Jag har kört Zumba nu några gånger.
Jäkla va svårt, svettigt och vansinnigt roligt det är.

Visst, jag har tok problem med koordinationen (om de nu stavas så) blir frustrerad, förbannad och ledsen.
Då svär jag åt flickorna på tv skärmen sen hoppar jag över just den övningen för dagen =)
Lätt som en plätt.

Det är rätt pinsamt att ställa sig där framför tvn och försöka göra som dem.
Jag drog för rullgardinen, sa till Kristian att han bara skulle våga komma in å titta.

Sen körde jag...

Jag var dyng blöt i svett, trodde hjärtat skulle hoppa ur bröstet på mig och jag hade håll.
Sprang överlycklig in till Kristian och jag sa: "känn, jag håller på å dö" med ett stort leende på läpparna =)

Vilken träningsverk jag hade efter det, det var förra veckan jag har fortfarande ont i mina vader.

Det var av DVD 1 Där man lär sig stegen och ett 20 minuters pass.
Första gången kom jag bara igenom inlärningsfasen, sen höll jag på å dö =)

Idag fick jag mina andra två Zumba DVD:isar, så jag la mig i soffan för att kolla igenom dem.
Jag fick träningsvärk i magen av att bara titta på det.

Jag ska försöka fortsätta med detta, men jag känner mig själv.
Och hålla tummarna att ingen... ingen ser mig när jag stel som en pinne försöker vika på höfterna lika läckert som latinobrudarna kan =)

Titta på denna länk, visst blir du sugen du med?
Det ser ju så roligt och lätt ut.
Inte lätt, men så jävla roligt!!! =)=)=)

Zumba:
http://www.youtube.com/watch?v=nuXBJCzvBlw



ANDAS, TÄNK EFTER, TÄNK LÅNGSAMT och PRATA SEN.

2 kommentarer:

  1. skoj!!!!
    Hittade du nån ful-dvd å ladda ner eller har du varit laglig och köpt dem?

    Kramis kramis!

    SvaraRadera
  2. Tja... om man säger som så...
    Jag hittade 4 jätte fina DVDisar... som helt plötsligt var full av Zumba =)=)=)
    Tänk vilken tur man kan ha ibland =)

    SvaraRadera