tisdag, augusti 25, 2009

Det här är min pappa...

Detta är min far Hans-Åke Nilsson är hans namn.

En klämcheck gosse i sina bästa år =)

Han är en rolig prick, men kan ha lite svårt att komma till saken.
Det tar lite för lång tid för honom att få fram saker.




Det jag vill berätta om min far idag hände för lääääängesen.
På den tiden jag var vild, galen och rätt okontrollerbar.
Jag var runt åtta år.

Var i pappas affär som då låg på Norr i byn.
Och höll väl låda som vanligt, som de vuxna säkerligen inte uppskattade.



Då sa min pappa: Linda, om du är tyst i en timme får du 1000:-
Förstå hur mycket 1000:- var då, och till en 8 åring.
Så jag gav mig fan på att detta skulle jag klara, inte lätt men jag skulle klara det.
För tänk va mycket godis jag man får för 1000:-
Klockan tickade... tick... tack... tick... tack....
Inte visste jag då att en timme kunde vara sååååå lååååååång....
10 min.... 20 min.... 30.... Nu började min far att muta mig med andra saker.
Om du börjar prata nu får du en tidning.... godis... LP skiva...
40.... 50 min ....
Nu har pappa verkligen förstått att han kommer förlora.
Så min snälla far tar i med hård handskarna.
Pappa: Linda, om du inte börjar prata nu får du inte följa med till fjällen.
Jag funderade, vägde för och nackdelar med fjällen resa med familjen och 1000:-
Ni kan gissa vad de blev.
Fjällen så klart, men om jag hade varit smart nog hade jag vart tyst i ytterligare 10 min, fått mina utlovade 1000:- OCH fått åka till fjällen med familjen.
Men det förstod ju inte jag då =)
Nu i vuxen ålder inser jag hur lågt det var, det var till och med lägre än glocalnet =)
Min kära far =)=)=)
Kan bara upplysa om att jag har ätit godis för mer än 1000:- från pappas affär, så vi är kvitt =)=)=)




ANDAS, TÄNK EFTER, TÄNK LÅNGSAMT och PRATA SEN.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar