tisdag, augusti 04, 2009

Detta brev skickade jag förra året!


Denna samling hittade jag häromdagen hos en kär släkting... Ahhh underbart!!!!


"HUR KAN NI????!!!
Hur kan ni vara så elaka, så hjärtlösa, så snåla, så dumma, så tarvliga.
Varför vill ni förstöra ALLT för mig???

Jag har nu gått och väntat och väntat, längtat och längtat.... tittat förhoppningsfullt i brev lådan varje dag sen den 15 juli, men började längta långt före det.

Förra onsdagen fick jag ett underbart mail där det stod att den var på väg, på tisdag skulle den äntligen börja komma ut.
Tisdagen kom... och gick... utan en skymt.
Onsdagen kom... och gick... utan en skymt.
Torsdagen är här... utan en skymt.

Förväntansfullt har jag vaktat min blåa låda utan resultat.
Därför tog jag saken i egna händer, för idag tyckte jag att de fick vara nog... sluta plåga mig så här.

Tog hundarna och gick till postens baksida där jag plingade på.
Nu var det nära... bara en dörr mellan mig and my precious...
Nervöst frågar jag om jag möjligtvis skulle kunna få min IKEA katalog NU.... eftersom jag har väntat såååååååååå länge på den.

Jag trodde nästan jag skulle falla död ner när jag hörde deras svar... - Den kommer inte delas ut i Edsbyn i år, inte i Alfta eller Bollnäs heller.
Jävlar va förbannad jag blev och är det fortfarande.
Ringer en vän -snälla kan du beställa IKEA katalogen åt mig NU PÅ EN GÅNG.
Så det skulle hon göra. Men sen ringer hon upp mig och berättar att de inte går att beställa den.....

Vilken tur att jag är så ung som jag är, annars hade jag nog dött av en hjärt attack just där och då.
Men i stället håller jag på att dööör av smärta och sorg.
Så nu undrar jag varför fick jag mail av IKEA där det stod att jag snart skulle få min IKEA katalog?

Jävla påhitt.....
Ljug aldrig mer, då kanske jag tänker köpa mina möbler någon annanstans.. så det så!!!

Jag kan nog uttrycka mig så här... - om jag var kille skulle sidorna sitta ihop av spe...er.

IKEA katalogen är min bibel.

Jag älskar IKEA.

Det är absolut inte samma sak att titta i katalogen på internet, det tänker jag inte göra.
Det är ju som att tjuv öppna julklapparna innan julafton.
Och hur mysigt skulle det vara att bubba den stationära datorn till (IKEA) fotöljen krypa upp med den framför kaminen och ha tända (IKEA) ljus runt om.
Den stationära datorn drar ner väldigt mycket på mysighets faktorn, tycker jag.
Inte att tala om att det blir väldigt jobbigt att springa runt med den i väskan i ett halv år framåt.

Ljuset i denna mörka tunnel är att min kära, underbara vännina har lovat mig att hon ska sno en katalog åt mig i helgen.
Rätt åt er IKEA *LIPAR (med tungan)*
Hoppas det är fler hälsingebor som kommer stjäla era butiks kataloger.

Nu ska jag bara försöka ta mig igenom denna helg utan en katalog.

Avslutningsvis: Jag älskar fortfarande IKEA, alla har rätt att göra misstag.

MEN GÖR ALDRIG OM DET IGEN!!!!!
/Linda Nilsson"

Svaret från IKEA bestod av 3 IKEA kataloger =)=)=)

Nu snart är det dags igen... katalogen borde snart sväva ner i min blåa låda.
Detta år har jag mailat i förebyggande syfte, måtte de inte glömma mig!!!





ANDAS, TÄNK EFTER, TÄNK LÅNGSAMT och PRATA SEN.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar