söndag, augusti 09, 2009

Laga mat, vad, hur, när???

Nu jobbar jag 100%, fortfarande är det jag oroar mig mest för dessa fördömda luncher.

Matlåda, matdosa.... Gah...

Både jag och Kristian hatar att laga mat, så vi gör inte det. (vad vi lever på vet vi inte själv, mycke köpmat)

Först ska man planera vad man ska äta, köpa varor, laga, ta reda på efter sig.
Se till att de kvar varande varorna tas om hand innan de möglar.

Men förstå vilket jobb!!!
Vilken tid, å vilken energi det tar.
De är ju knappt att det finns tid åt annat om man ska hålla på så där.

Bacon å pasta är bäst, de blir aldrig nå varor över då. =)

Om vi gör något som innefattar sallad, ja men då slutar det med att halva sallads huvudet, halva gurkan kastas.
Samma sak är det med ALLT!!!
Och det svider.

Ost... innan vi har ätit upp den har den möglat.

Jag letar just nu på nätet efter veckomenyer.
Med lättlagad mat, som ser till att varorna efter måndagens middag/lunch åter kommer i tisdagens middag lunch och så vidare.

Vill ha flera vecko menyer så jag kan välja, skulle va lite trist att äta samma sak varje måndag, tisdag, onsdag....

Jag förstår verkligen inte hur ni som lagar mat orkar...
Bara tanken på att laga mat mer än 1 gång i veckan gör mig stressad och illamående.

Nu är jag hungrig, så jag funderar på att poppa popcorn.


ANDAS, TÄNK EFTER, TÄNK LÅNGSAMT och PRATA SEN.

1 kommentar:

  1. Det är AS-TRIST att laga mat under veckorna!!!
    Jag gjorde ett tappert försök med matlista nåt år, men nu har jag slarvat igen. Fast med matlista så gick det rätt ok. Värre att stå där på em och undra vad man ska göra för kvällsmat....
    Kika i min matblogg så finns en veckomeny, kanske hittar du nåt tips där ;)
    Kram på dig!

    SvaraRadera