måndag, augusti 17, 2009

Hur fan får man tjock pannkakan att hålla sig platt?

Så här blir alltid min tjock pannkaka.

Jag fattar inte vad jag gör för fel, jag följer ju receptet.
Idag var de Kristian som vispa ihop smeten, han tyckte att smeten var väldigt vattnig.
Jag höll med och frågade om han häft i för lite mjöl.
Det hade han =), de var inge mjöl där i.
Men simsalabim så var de fixat.

Hur gör man för att den fetaugnspannkakan inte ska bli ett landskap som fortsätter vara ett landskap men blir tunn???

På skolan var ju tjockpannkakan tjock.
Mammas ugns/tjockpannkaka är också tjock.



Landskapet


Här är trädet som blixten slog ned i för ca 20 år sen.

De var kanske inte 2 meter från köket, men nästan....



Fotat från trappen ut mot gården, här tillbringade jag somrarna när jag var liten.
Bästa stället på HELA jorden.....




2 av Ondahl å Elins valpar Zelda och Frida.
Söta som socker.




ANDAS, TÄNK EFTER, TÄNK LÅNGSAMT och PRATA SEN.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar