fredag, november 19, 2010

Sex och menstruation??!!

Många går i kloster en gång i månaden... när vi pumor har mens. NI tror att inte VI har lust å VI tror att inte NI har lust.

Men frågar man folk hur de har det med sex och mens, får man olika svar från båda könen. Vissa av oss känner extra stor sexlust under mensen. De känner sig kvinnligare och närmare kroppen de dagarna.

Andra känner sig fet och oattraktiva, och det absolut sista de har lust med är sex. De vill hellre vara i fred. Krypa ner i sängen med en bra bok eller bara glida omkring i ett par gamla joggingbyxor. (ser man de så... verkar jag ALLTID ha mens... pga joggingbyxorna alltså)

Sen finns ju de som inte alls påverkas av mensen. De tycker kanske att det är lite snuskigt och väntar gärna ett par dar eller håller sig till sex i duschen.

Vad karlar tycker om sex under menstruationen är också olika. Vissa tycker att det är äckligt att ha sex med en tjej som blöder. De har en "skönhetsyn" på sex och vill helst att flickvännen ska vara superläcker för att tända på henne. Och i den bilden finns inte plats för mens.

Vissa män blir skräckslagna och mår illa om de ser eller kommer i närheten av blod. För andra är det en renlighets fråga. Det kan ha fått en dåliga erfarenheter av kvinnor som har slarvat med hygienen under mensen. Å de kan påverka sexlusten med flickvännen eller frun när hon har mens, även fast hon är jätte noga med sig själv och sin hygien.

Och slutligen finns det karlar som tänder extra på sin kvinna när hon har menstruation. De finner henne ännu läckrare än annars.

Ofrivilligt celibat en gång i månaden

Trots olika inställningar till sex under mensen, så finns det en "oskrivenlag" hos både män och kvinnor och det är: sex och mens talar man inte om!

Därför lever många par i ofrivilligt celibat MINST fyra-fem dagar i månaden när vi har mens. Inte för att vi har bestämt att det ska va så, utan för att vi har uppfattningen att mens och sex är något som inte kan/ska kombineras.

/Källa... internet....

Så... vilken sort är du????

Svårt de här... Jag tror jag är lite av varje.... Kan man vara det????


Undrar om jag skulle ha följt nedanstående mantra innan jag publicerade de här inlägget....???
ANDAS, TÄNK EFTER, TÄNK LÅNGSAMT och PRATA (SKRIV) SEN.

3 kommentarer:

  1. Linda Jag älskar dig, och ja man e nog lite av båda skulle jag som tjej säga. Ha de fint i vinterladet. Själv sitter jag och klipper i mina nya mösstyger och de e så kul. sen ska jag ut och springa en runda sen dans ikväll. Puss från en som saknar att sitta och språka om allt detta med dig./ Helena

    SvaraRadera
  2. hmm bra fråga Linda.. Jag tror att jag tror att killen tycker att jag är äcklig när jag har mens. Å sedan har jag sådan sjuk mensvärk med så jag känner mig inte så sugen just då. Men de sista dagarna när man inte blöder så mkt DÅ kan man känna sig lite mer attraktiv och sugen och då bryr jag mig nog faktiskt inte att jag har mens om inte killen gör det.

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Är kille och har aldrig haft några problem med sex och mens. Bra att lägga en handduk under.

    SvaraRadera