onsdag, november 24, 2010

Ingen nyhet... jag är KNÄPP!!!!

Bekännelse dags....
JAG ÄR TOOOOOK SNÅL..... när de gäller vissa saker.... tex EL.

Förra vinterns el räkningar var INTE roliga.... 15000:- på 5 månader.
Februari månad gick på 3980:-

Det låter kanske inte så farligt, jag vet inte har aldrig bott i hus för.
Men om det dimper ner en månads elräkning på nästan 4000:- så förutsätter man ju att de hade det varmt i vart fall....
Å nej... så är inte fallet.

Om vi inte eldade i ved spisen hade vi MAX 17 grader.
Och JA, vi kunde ha dragit upp elementen... men vart hade då kostnaden stannat?

Vi bor i ett charmigt gammalt torp, hur mysigt som helst.
Men det är LITE dragit här.

Just nu sitter jag i köket där det just nu är 15 grader.... Brrrrr.
Ska göra en eld, vrida upp elementen ytterligare.
Men det känns förgäves nu när de blåser som de gör.

Jag får göra som min mamma skulle ha sagt: Fryser du? Jobba dig varm!

Men mitt mellan namn är SLÖSA....
HUNDARNA:
På ett halv år har jag köpt hundbäddar för minst 5500:-
Byggt ut hundgården (fortfarande inte klar), köpt cykel kärra och leksaker för mååååånga tusen.
Här är jag INTE snål... de är mina kärlekar å är värd ALLT och lite till =)
OCH jag får tusenfallt tillbaks... Inget som kan mätas i pengar.

Nu ska jag elda.... å kanske pilla på en gardin.



ANDAS, TÄNK EFTER, TÄNK LÅNGSAMT och PRATA SEN.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar