måndag, december 21, 2009

Tänk hur svårt de kan vara...

All denna underbara snö gör mig såååå lycklig.
Jädrans va mysigt de är.

Jag tror inte jag ljuger när jag säger att både jag och kristian tycker nog de är lite trevligt att skotta denna snö, beror kanske på att de är pudersnö =) Va vet ja =)

Riktig julstämning.

Jag cyklar så ofta jag orkar och så gott jag kan.
Det är tok svårt att klä sig rätt, fryser i början på turen och badar i svett innan jag kommer fram till jobbet.

Snön gör de ju lite jobbigare.
Jag tycker ploggrabbarna gör ett bra jobb.
Men.... efter den nybyggda gångvägen finns de en "öppning" över till "AnneLandarVägen" som leder upp till Bergavägen.
Som inte plogas.
Plogvallar från båda håll.

Där ska man/jag/vi cykla/rida och gå.

Så idag ringde jag kommun för att tala med plogansvarige, blev då kopplad till NCC där den trevlige mannen talade om för mig att de inte var på deras "revir".
Ringde kommun igen, blev kopplad till ett annat "revir" där jag åter fick höra av en annan trevlig man att det inte tillhörde deras "revir" heller.
Ring Kommun, så jag ringde kommun IGEN....
"Vägverket" nästa....

En av de trevliga männen berättade för mig att vägar över 50 plogas av statliga plogare, likaså gångar som går parallellt med dessa vägar.

Nu hade jag hamnat hos "Vägverket" och förklarade mitt dilemma ( de jag vill att de ska ploga kanske är en plätt på 2*2 meter mellan en gångväg och en bilväg") .
Mannen sa: Hmmmm... ja... de är ju en "avstickare" jag vet inte om de är vi.... eller om de är nån annan som ska ta de....
Jag ska kolla upp det.

Tänk va svårt det är.

Hoppas de är plogat där nästa gång jag cyklar.

Men de förstör absolut inte min vinterlycka, nej nej nej...

Nu äre jul igen å nu äre jul igen.....



ANDAS, TÄNK EFTER, TÄNK LÅNGSAMT och PRATA SEN.

3 kommentarer:

  1. Va duktig du är Linda som tar tag i saker och ting så de blir nån ordning.

    SvaraRadera
  2. De va min "gubbe" du prata med från NCC:) Han hälsar å hoppas att det löser sig med plogningen! -Veronica Lindberg

    SvaraRadera
  3. då får du hälsa så gott till din NCC gubbe ;)
    Trevligt bemötande.
    Ja, jag hoppas verkligen att det är plogat där efter nästa snöfall.

    SvaraRadera