måndag, december 21, 2009

Sara är hennes namn.....

Jag vet faktiskt inte om det finns någon som är mer yr än Miss yngst Nilsson.

Hon har sina ljusa stunder ABSOLUT, men hjälp va den tösen hamnar i trubbel.
Jag tänker då rakt inte skriva i vilka, då kan ju hennes rykte bli förstört för all framtid ;)

Men en sak som hon är EXPERT på, är att trolla bort mobiler.
De blir stulna, hon tappar eller super bort dem. You name it...

Jag undrar hur många mamma har köpt till henne.
"-Hon måste ju ha en tilifon, hur ska vi annars ha kontakt?"

Men sist fick mobilbanken Frid nog (lite i vart fall).
Ingen ny tilifon.

Då ringde hon mig, efter att jag avspisat henne bryskt fick jag dåligt samvete.
Hon lånade en mobil av mig.
Men på villkoren att: tappar du den får du köpa en ny.
Hon lovade mig dyrt och heligt att hon inte skulle tappa bort denna.

Förra veckan fick jag ett samtal.
Vad vill du ha för mobil? LG eller Samsung?
HAR DU TAPPAT BORT MOBILEN????

-Ja.... jag hade den i fickan, men när jag klev av transportmedlet låg den inte kvar.
Jag sa åt henne att köpa den billigaste skrutt mobil hon kunde hitta.
Men hon hade hittat en fin, nästan som hennes gamla.
Sen frågade hon: Är det okej om jag lånar den nya mobilen också.

Ja.... vad säger man.
Miss YRRRRR.

Tänk om det kunde sluta där, men ack nej....

Idag fick jag se den nya mobilen, jag ville och fick ta den nu eftersom min tilifon är väldigt illa ute.
Trodde nästan hon hade köpt den på plattan eller så.
Men hon kom med kvitto, laddare och låda efter lite tjat från mig.

När jag letar på lådan hur många megapixlar de är, ser jag en påklistrad lapp där de står: "Låst till Comviq"

Jag lyfter på hatten för dig min kära lillasyster.
Du får mig att koka, men du ger mig väldigt många skratt också.


Det löser sig med mig och mobil ska du se.
Jag får väl knäcka extra på gatan, nej nej nej inte ska du ha dåligt samvete för det ;)




AJ LAV JO MISS FLÄNG

ANDAS, TÄNK EFTER, TÄNK LÅNGSAMT och PRATA SEN.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar