lördag, december 05, 2009

POFF... så var pengarna borta =(



Jag vet inte vad ni har...
Men min bank finns på internet, även på byn.
Jag gör allt på internet förutom om jag ska sätta in kontanter.

Betala räkningar... överföra slantar till olika folk...
Det jag mest av allt gör är att kolla läget, se hur jag ligger till å så.

Men så går man in en dag och upptäcker att ex: 7000:- helt plötsligt har blitt 2000:-.
Hur i helvete har detta gått till?
Det måste ju vara nå fel, tittar å tittar å tittar å letar å letar, vart sjutton är felet.
Nervös, illamående, hjärtklappning... GAH....

Sen upptäcker jag det....
Om jag handlar för 3000:- kan det ta någon dag innan de dras och inget står på internet sidan.
Och då går jag där i min bubbla och köper nått för 2000:- eftersom jag vet att jag nästan har 7000:- på kontot.
För det såg jag ju idag.

Nästa gång jag tittar till mina slantar sätter jag i halsen....

Ja, visst det är självklart mitt eget fel.
Att jag inte har mer koll på vad jag köper, hur mycke pengar jag har osv...
Jag skyller på: "många bäckar små".

Då står jag där utan min bubbla, men tomma fickor (nästan =)...)





Tjo å tjim från en fattig tjej.



ANDAS, TÄNK EFTER, TÄNK LÅNGSAMT och PRATA SEN.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar