fredag, december 04, 2009

Ludde på sprången.

Han som rymde, rädd och troligtvis trött.


Antingen letar jag hund eller så letar jag ägare.
I detta fall ägare.
Det här är Ludde, Ludde är en Powder Puff.
Ludde har idag vart på äventyr, han smet från sitt jobb.
Tyckte troligtvis att de var långtråkigt där.
Då gör vi Edsbybor som vi (tydligen) alltid gör =)
Vi slår på våra djungel trummor (som i detta fall bestod av tilifon samtal, sms, mms, mun mot mun metoden och facebook)
Ett av smsen fick jag 5 gånger av olika personer. (UNDERBART ATT SÅ MÅNGA BRYR SIG)
Trumman kom fram till mig och jag ringde genast Sofia, sen for jag och Tok E dit.

Då hade Sofia kämpat i 2 timmar med att finna ägaren, hon hade gått på byn och stått vid ICA ifall någon letade efter honom.
Hon hade ringt polisen och anmält att hon hittat en hund.
Men icke sa nicke, ingen visste nått.
Maria L, var så snäll att hon åkte till Brukshunds klubben för att hämta en chip avläsare (näst intill alla hundar är nu märkta med chip som sitter under skinnet).
Tok E och jag tog vovven med oss dit för att läsa av, men chipläsaren verkade trött idag.
Vi ringde runt till folk och alla var så hjälpsam.
Kats for vi in till, ifall hon hade klippt honom någon gång.
Och vi var inne på samma spår, vi fick bara inte tag på de eventuella ägarna.
Alla inblandade ville sen få rapporter om hur de gick.
Efter 3 timmar gav sökandet resultat en väldigt trött men glad hund förenades med sin matte.
Slutet gott allting gott.
Sms som ramla in efter det lyckliga slutet:
E: Så skönt att det slutade lyckligt även denna gång.
M: Vad skönt =) Nu kan alla sova gott i natt. Ni, ägarna och framförallt hunden.
Tur att ni finns och hjälper djuren! Kram
M: Skönt! Kram M.
H: Du/ni är duktiga ni =) Stora djurvänner, var stolta =)=)
Kram

Min älsklings Tjej!
Ja, jag säger då det.
Jag hoppas att jag ALDRIG får uppleva att en av mina hundar är borta.
MEN... skulle jag hamna i den situationen känns det UNDERBART att veta att såååå många bryr sig och vill hjälpa.
Å det känns tryggt.
JAG ÄLSKAR EDSBYN!
( vi ställerupp för varann på olika sätt å vis)

Min älsklings kille!

ANDAS, TÄNK EFTER, TÄNK LÅNGSAMT och PRATA SEN.

1 kommentar:

  1. ja nu kan vi sova gott =) Jag som inte fick komma till dej ikväll ;) och jag sa även att jag inte skulle de för jag skulle ju in med nytt bord ja =) men så blev de inte,ännu en händelserik kväll =) Tur att den slutade bra. kram

    SvaraRadera