onsdag, december 09, 2009

Byt BH!

Eftersom jag har ett sämre minne än en guldfisk, så är mina händer det perfekta hjälpmedlet mot glömska.

Skriver jag en lapp som jag lägger eller sätter upp någonstans, är riskren väldigt stor att jag glömt vart den är.

Idag har jag haft två anteckningar på handen, den första antalet på delar vi gjort och det var något på 3913 st.
Det skulle skrivas på en order, som fanns 10 meter längre bort i lokalen.

Jag MÅSTE skriva de på handen, annars kommer jag dit och blir osäker på min sak.
Det slutar med att jag måste gå tillbaks för att titta igen.
Då är det bra med en hand =)

Anteckning nr 2 , på jobbet ringde jag min massör fick tid direkt efter jag slutat.
Hade tid att skynda mig hem för att göra lite saker.
Bla byta BH, den jag hade på mig knäpps upp där fram... så jobbar ju inte jag.

Så jag skrev på handen stort och tydligt BYT BH, det här får jag inte glömma att tvätta bort innan jag kommer dit.

När jag sen är klar hos massören, står det fortfarande BYT BH, inte ens det kom jag ihåg.


Nästa gång ska jag nog skriva upp det också, så kanske det finns en liten chans att jag kommer ihåg.


Så... om jag inte bloggar på några dar kan de bero på att jag glömt det =)



ANDAS, TÄNK EFTER, TÄNK LÅNGSAMT och PRATA SEN.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar