fredag, december 25, 2009

Då var Julafton över.



Nu sitter min svåger Herr Olsson och jag i datarummet och umgås.
Jag bloggar vid en dator och han spelar poker vid en annan.
Tänk hur man umgås nu för tiden.

Resten av the Familj?
Jo....
Sara och Maria ligger i en dubbelsäng i saras rum, Ragnar i sin egna spjälsäng.
Mor å Far ligger i master bedrum med mina vovvar som bjöd in sig själv.
Farfar ligger nere på en soffa i "baren".
Och Kristian ligger i ett annat rum nere i källarn.

Igår tog jag en promenix mot Lillbo.
Började med mitt årliga besök hos släkten Eriksson.
Det är min DagMammas släkt.
Hela bunten är hur härliga som helst, jag gillar den traditionen.

Mot Blyss, kom lagom till Kalle Anka som (nästan) hela familjen sover till.

Mat, klappar, umgåsas, Singstar, sen började de äldre leta upp sina kojar.
Nu var det bara Farfar (92), Maria och jag som var vaken.
Spotify (säkert fel stavat), Maria letade upp gamla godingar som farfar skrååååla till.
Sen delade Maria med sig av sin upplevelse när Ragnar kom till världen.
Jäklar va Farfar å jag skratta.

Marspannkaka i säng, kl 02:30.

Jag tycker att Julafton löpte på rätt bra, visst jag hade några av mina berömda vredesutbrott.
Men inga så allvarliga ett de inte gick att reparera. Tror jag....

Ibland tror jag min familj skulle vela slå in mig i ett paket som är ljud isolerat och som de ej går att bryta sig ut ur =)

Jag vaknade ca 07:00, efter ett tag hörde jag liv där uppe.
Så jag tassade upp, Thomas å Ragnar har mys tid i fotöljen med en nappflaska.

Då tassar jag vidare in till Mammsen å Pappsen, där jag kryper ner mellan dom.
Jag å mamma ligger å tisslar och tasslar, tills pappa kärleksfullt ber mig ligga tyst.
Efter 3 minuter tröttnar jag, kliver upp och tar över Ragnar.
Nu har han somnat ifrån mig.

10:07 Alla sover fortfarande.

Idag ska vi till Bertil å Ingrid för att umgås med släkten Frid.
Men oj oj oj... där är ljudnivån hög.
Tänk er mig * minst 6 + en massa barn =)

Nu ska jag fortsätta njuta av Julen och allt vad det innebär.

God fortsättning!!






ANDAS, TÄNK EFTER, TÄNK LÅNGSAMT och PRATA SEN.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar