torsdag, december 10, 2009

Dagens goda gärning,,,,




Här sitter jag nu och mina händer skakar, hela jag kanske skakar.



Ny duschad, harmonisk och ren kommer jag hem cyklandes.
Myspys väder ute, perfekt att gosa upp sig i en av sofforna och bara ta det lala.



Tar ut vovvarna ur hundhuset och väntar på att de ska bli klar med sina toalett besök.

Dimman ligger tät över Grevens.

Tittar upp mot husen som ligger en bra bit snett ovanför oss.
Knappt så jag ser dem, ser stakarna och utebelysningen svagt.


Mellen träden ser jag nått konstigt, ett sken som dansar.
ELD.....



Hjärtat stannar, jag tittar och tittar.


Tankarna virvlar förbi:
Eldar man nu?
Ska jag ringa brandkåren?
Ska jag ringa min jobbar kompis och fråga vad han tror och vad han tycker jag ska göra (brandman G)?
Jag har ingen bil ska jag springa över åkern, cykla och kolla?
Vem bor där uppe, vem ska jag ringa?
Hur ska jag kunna förklara för brandkåren vart det är?
Tankarna virvlade vidare i rasande fart.




Beslutet blev att jag sprang över till grannen för att överlägga.
Men INGEN var hemma, förutom katten.



Finns inga alternativ, slänger mig på cykeln med andan i halsen, trampar iväg som en GALNING.


Upp, upp, upp, upp.... Fort, fort, fort...


Kommer närmare, ser lågorna dansa.
Fan, fan ,fan de är ett uthus som brinner.
Cyklar närmare för att se hur allvarligt det är och om det är någon där.





Nu är jag nästan framme.
En bil står där, och en människa.

Myskoxe vilken LÄTTNAD.

Jag sa till honom: Shit/jävlar va du skrämde mig, jag trodde det brann i nått av husen nu kan jag cykla hem och vara lugn.
Jag håller koll ja ifall de skulle börja brinna någon annan gång.
Tror även jag kläckte ur mig att nästa gång han tänker elda kan han ju berätta det för mig =)

Han sa: Det var inte meningen att skrämmas.

Sen cyklade jag hem, nyss ny duschad nu inte ny duschad.
Allt annat än harmonisk, skakis men trotts allt nöjd med min insats.

Tänk om jag avfärdat det och gått in.
Och det hade vart en riktig brand.

Så om ni ser nått konstigt hos mig, eller hos någon annan reagera.

Det är bättre att göra nått och ha fel, än att inget göra men ha rätt.














ANDAS, TÄNK EFTER, TÄNK LÅNGSAMT och PRATA SEN.

3 kommentarer: