torsdag, december 17, 2009

Jag vill handla MASSA kläder...

Hur mycket lägger vi/jag ut på mina hundar?

Enligt Svenska brukshundsklubben kostar första året ca 21 573:-
Andra levnads året ca 11 345:-

Jag vet faktiskt inte om det stoppade vid 21 573:- för mig, tvivlar.
Andra året översteg jag absolut den summan, tredje året ska vi nog inte tala om =)

Om jag börjar tänka efter och räkna lite lätt i huvudet kommer jag fram till:

Ca 23 koppel
Ca 20 halsband
Ca 13 hundsängar
2 burar
1 tyg resebur
Ca 14 matskålar
Ca 9 vatten skålar
Leksaker som finns kvar kan jag räkna en annan dag.
1 hundhus 2 våningar isolerat med fönster, ca L 210 cm B 140 cm H 170 cm
1 hundkoja ca L 120 cm B 80 cm H 70 cm.
4 overaller
5 täcken
4 stickade tröjor
2 dåliga reflexvästar
Och troligtvis mycke mycke mer...


Och nu är jag sugen på att utöka deras garderober, men det kostar ju sååååå.....

Bilder tagna från HURTTA, deras kläder är toppen.

Hurttas värmetäcke: från 479:-




Reflex väst 149:- från Hurtta





Hurttas Vattentäta fleecejacka, från 579:-






Hurttas Vattentäta fleeceoverall, från 579:-







Hurttas regntäcke, 439:-


Ja ha... då var det dags att börja spara.

Men Giggs å Bimbo är värd ALLT.
De är mina livsgnistor.
De ger mig vänskap när andra sviker, sympati när andra är emot mig, trofasthet då andra baktalar mig.
Kärlek då jag känner mig utlämnad, sällskap när jag är ensam.
De gör mig på gott humör när jag är ledsen, tar emot mig med glädjetjut när jag kommer hem.
Dom är några att gosa, leka och ha roligt tillsammans med.
De protesterar inte då jag missförstår dem.
De ger mig härliga promenader
De vaktar och skyddar mig, de varnar om främmande människor kommer (även icke främmande människor).
De överger mig inte så länge de lever.
De ger mig trygghet.
Lite omskrivning av Anders Hallgrens dikt.

Varje krona jag lagt och kommer lägga på dem är de värd 100 gånger om.
Det de ger mig går inte att mätas i pengar.

Sammanfattning:

JAG ÄLSKAR MINA HUNDAR.
Och självklart Kristian också ;)



ANDAS, TÄNK EFTER, TÄNK LÅNGSAMT och PRATA SEN.

2 kommentarer:

  1. Ändå kan du ju trösta dej me att du har små hundar. En leonberger är inte billig att "klä upp":) Men kul är de! Skulle kunna handla koppel å grejer till en förbannelse!:) Å som du säger, dom är värd varenda krona hundra gånger om! Dom skänker ju så mycke gjädje så de går inte å beskriva i ord.
    En riktigt GOD JUL & GOTT NYTT ÅR på dej, Kristian å vovvarna önskar Marie & Ozzy.

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha... bara du inte klär upp an i Laxrosa ;)
    God jul på er med =)=)=)

    SvaraRadera