lördag, augusti 28, 2010

Tänker på dig.

Min ungdomsvän C.

Du uppfyller väldigt mycket av mina tankar.
Olika känslor virvlar runt och förbi, återkommer för att försvinna bort igen.

Först kom chocken, oförståendet. Sen slog smärtan och sorgen till, ett sting av skuld, kunde jag gjort nått.
En gnutta ilska och en väldigt liten och kort känsla av besvikelse.
Du skulle ha sagt nått, försökte du det utan att jag förstod?


Alla minnen som spelas upp inom mig, tittar tillbaks på dem med ett leende på mina läppar.
Vissta fan hade vi roligt =)

Vår sista utflykt tillsammans som vi gjorde för ca en månad sen, kommer du ihåg att jag sa att jag skulle blogga om den??
Jäkla va jag skrattade, å va rädd ja va =)
Jag kanske kommer stå vid mitt ord, men inte idag. =D


Nu när du rusar in i mina tankar, kommer du inte med lika mycke smärta.
Nästan tvärtom, du susar in med glädje och påkallar uppmärksamheten till ett annat minne. Och ger mig ett gott skratt som ibland blandas med tårar.


Tack C för alla galet roliga stunder.
Jag tycker om dig och kommer sakna dig.
Vi ses igen!!!



Hittade denna text som berörde mig väldigt mycket.

"Döden betyder ingenting.
Jag har bara dragit mig tillbaka till ett annat rum.
Jag är jag, och Du är Du
Allt vi var för varandra, det är vi fortfarande.
Kalla mig vid mitt vanliga namn.
Tala till mig sådär, som Du alltid gjort.
Ändra inte tonfall, håll sorgen borta från Din röst.
Sluta inte skratta åt våra gemensamma små skämt
Skratta som vi alltid gjort. Var med mig. Le mot mig. Tänk på mig.
Låt alltid mitt namn finnas med Er där hemma.
Uttala det som om ingenting hänt, sorglöst, utan spår av skuggor.
Livet går vidare med samma innebörd som tidigare.
Det går vidare, därför att det måste gå vidare.
Döden är ändå bara ett tillfälligt avbrott i vår gemenskap.
Varför skulle Du sluta tänka på mig för att Du inte längre kan se mig.
Jag väntar på Dig någonstans väldigt nära.
Allt är väl.

Harry Scott Holland"




ANDAS, TÄNK EFTER, TÄNK LÅNGSAMT och PRATA SEN.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar