fredag, augusti 06, 2010

Just nu är jag så jävla less.....

Jag HATAR mig själv!!!

Det är så jävla typiskt mig, att spara allt till sist.

Har haft 4 veckor på mig att bygga ut hundgården och göra en ny hundkoja.
Men började jag i tid????
Nej nej nej, så jävla smart är inte jag.
I förr går började jag samla ihop alla verktyg och allt material jag behövde.

Regnet satte käppar i hjulet så inget blev gjort då.

Igår satte vi igång, självklart senare än de var tänkt.

Nått konstigt var de med sektionerna, när vi skruvade tog de aldrig stopp.
Och de blev rangliga, men de löser sig tänkte jag.
De blir stabil när vi sätter ihop dem med varann.

Kojan blev jätte fin, förutom där jag var och sågade. Snett och vågigt, de löser sig. De fixar jag sen =)

22:21 i går kvällst kom jag på den briljanta idén att jag MÅSTE måla kojan nu, eftersom de lovat sol i någon dag framöver.

Jag ringde Tok E sa: jag ska måla, hon sa: jag a.
Så där stod vi mitt i natten och målade.
Visst tänkte jag väl på ALLA grejer jag borde fixa till innan jag målar den. Men sköt de åt sidan.

Som Magnus Uggla sjunger :"När morronens obarmhärtiga ljus avslöjar alla detaljer"
Ja då är det inte så roligt längre, då önskar jag att jag hade lugnat mig.
Gjort klart allt först.

De 9 hundsektionerna som de fick klara igår, jag var helt lyrisk över att jag fått sån hjälp och att alla blev klar igår.
Idag när jag lyfter dem... åker vissa skruvar ur!!!!
Hur är det möjligt, vad gjorde jag för fel?
Ranglig är de också, jag tror jag måste åka och köpa helt nya plattjärn, skruvar och göra om ALLT!!!
5 batterier till de två skruvdragarna jag har fått låna är slut, måste laddas och jag vill bara lägga mig ner å grina....

Ska jag vara ärlig har jag redan gjort det...

Jag HATAR mig själv.....

Men jag är JÄTTE TACKSAM för ALL hjälp jag fick igår, de blev as bra.
Tusen, tusen, tusen tack Lastra, Lilla syster och Tok E.
Och sist men inte minst TACK så otroligt mycket till min svärfar som håller mig med massor av skit bra verktyg och en släpvagn =)

Nu ska jag greja vidare, men först få nått i magen annars kanske jag spränger nått.

Hoppas dina sista semester dagar är lugnare än mina.

Passa på å njut =)

ANDAS, TÄNK EFTER, TÄNK LÅNGSAMT och PRATA SEN.

2 kommentarer:

  1. Jag ska mmm:esa Dig en bild på mig nästa gång jag ligger i fosterställning i min tvättstuga och tuggar fradga över att jag inte vill ta nåt ångestdämpande för att jag inte har nån hundgård till mina barn...
    Livet är piss och skit massor av dagar... men så helt plötsligt så bara löser det sig (sa katta som sket i vasken...) Kram fina Du - alla är vi tokiga och helt hopplösa - glöm inte det/ Maria

    SvaraRadera