söndag, augusti 22, 2010

Då var jag klar med dagens psykbryt...



Jag blir så matt, klen och rosen rasande när jag inser vad som måste göras och de lilla som behövs göras blir till STORA berg....

Så jag stressade upp mig och fick ett psykbryt.
Ringde sambon K, för att få utlopp för mina kaotiska känslor men som tur var svarade han inte.



Ragnar på hans ett årsdag, en givmild pojke.

När K ringde upp hade jag fortfarnde tårar på mina kinder men jag var lite lugnare.

Han frågade vad som stod på, jag klagade fram alla saker som måste och borde göras.

K talade lugnande till mig och förklarade snällt att det inte alls var nått att stressa upp sig över.
Inget av de där tar lång tid om man är två.
Vi kollar upp de där när jag kommer hem.

Sen fick jag en massa tröstande råd om vad jag borde göra i stället för dessa måsten.

Jag nappade på promenaden, så nu har vovvarna och jag vart ute på en promenix och vi klarde oss nästan från regn.
K mötte oss på byn.




Min kära Mamma och jag

Att börja bli bättre på att laga mat står väldigt högt på vår lista nu.
I ICAs Buffé tidning finns nått som heter billiga veckan.
Det verkar rätt lätt och NYTTIGT.
Så de ska prövas på.

Önska oss lycka till, men vi börjar inte innan torsdag.


ANDAS, TÄNK EFTER, TÄNK LÅNGSAMT och PRATA SEN.

1 kommentar:

  1. Hej Linda
    Hm..imorron börjar vi ur "billiga veckan". Lite idè´torka vad det gäller matlagning, så det är värt ett försök;)
    Kramar Anna-Karin m flock
    Ps nu bor Lisa här lite på prov..;)

    SvaraRadera