tisdag, augusti 03, 2010

Förr en dag på ett bröllop.

Ibland är jag med som Marias slav när hon fotar =)
Hon mutar mig med IKEA besök, då är jag helt såld.



Senaste bröllopet vi fotade var verkligen annorlunda.
Spöregn, med uppehåll vid vigseln som var uppe på M/S Varpen (båt)?

Regnet öste ner medans bruden L förvandlades till brud =)
En jätte vacker klänning hade hon, släp och en underkjol som fick den att få "volym".
Med andra ord ett otympligt plagg att gå på toa i.
Så jag fick rycka in som "hålla koll på klänningen under toabesöket" assistent.

Men jag var inte så bra på det, lyckades tappa en del av klänningen i toalett stolen, som tur var INNAN några behov var uträttade.

Stört skönt par, spralliga K och L som hade en så JÄKLA bra inställning =)


På båten stannade jag under däck eftersom M inte behöver min hjälp under vigseln.

Middagen skulle serveras på båten och personalen var lite stressade, så jag erbjöd mig att hjälpa till.
Fick öppna vinflaskor, sen skulle jag samla in tomma champagneglas.
Skulle upp på däck där de flesta glasen fanns.

När jag tagit två steg uppför trappen så får jag en dusch över huvudet, tror att det är regnvatten som samlats upp och på något vis hamnat över mig.

Men när jag tittar upp står brudens mor och ser ner på mig och ber så mycket om ursäkt.
Jag blev rätt chockad när jag blev blev döpt med champagne ;)
Mycke skratt blev de =)
Håret blev dränkt av söt, röd, klibbig champagne som rann ner för min panna, kinder, nacke och hals =)
Jäkla va jag luktade gott och smakade bra, vem sjutton behöver spray eller vax?

Väldigt händelserik dag =)

Tack Lena & Kenny för ALL mat och trevliga samtal,
Tack Lena att du inte blev sur att jag tappade klänningen i toa.
Och tack Lenas Mamma för att du visade mig att de finns annat än Vax och spray.

Jag önskar er all lycka i er framtid =)



ANDAS, TÄNK EFTER, TÄNK LÅNGSAMT och PRATA SEN.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar