söndag, augusti 22, 2010

Jag kör Camebridge, Renkuren.

Jag vet att du nu sitter och skakar på huvudet och tänker en massa negativa tankar.

Men det skiter jag i. =D
Fast... Döm mig inte.

Min syster Maria sa: Står du inte för vad du gör?

Jo de gör jag, men jag vet också hur vi människor fungerar.
Det här kan sticka i ögonen på folk.

"Cambridgekurens måltidsersättningar består av soppor, mjölkdrinkar eller bars.
Dessa äter du istället för vanlig mat.
Cambridgekuren innehåller alla viktiga näringsämnen som kroppen behöver, men ger endast 470 kcal (kalorier) per dag om du äter 3 måltidsersättningar per dag.

Måltidsersättning
Dessa produkter ersätter en vanlig måltid. Den lämpar sig bäst för dem som vill hålla sin vikt, men kan med fördel användas av de som vill gå ner i vikt, så väl till dig som stressar och inte hinner äta en riktig måltid, tränar etc. De innehåller alla näringsämnen och mättar. Den är godkänd som måltidsersättning av Livsmedelsverket."

http://www.cambridgekuren.se/



I sommras levde jag ett väldigt onyttigt liv =) Hur gott som helst.
Vaknade åt lite chips, godis och läsk till frukost. Nutella åt jag som youghurt direkt ur burken, fantastiskt gott. De blev lite si å så med vanlig mat =)
Men hade i åtanke att jag skulle köra Camebridge kuren sen.

Ville få bort dö kött/fläsk och få ut all skit i min kropp.
Få en slimmad kropp helt enkelt.
Synd bara att brösten är de första som försvinner.

Är i dag inne på 11:de dagen av 14.
Om du har sett mig flaxa runt tidigt på morgonen har jag vart på väg till jobbet.
Jag har vart ute och gått tok mycket óch i ett tempo som inte alls jag å hundarna brukar hålla.

Jag har valt de själv, jag får skylla mig själv.
Men JÄVLAR va jobbigt de är.
De är fruktansvärt.
Men antagligen värt det eftersom jag gett mig fan på att klara de här 14 dagarna.

Tänker konstant på mat, är hungrig 23 timmar om dygnet.
Jag tror lite att de känns så här när man är gravid. för helt plötsligt blir jag sugen på farfars inlaggda gurka eller sill, eller nått annat konstigt.
Trött, slut, klen i mellanåt, käften känns som en limfabrik.
Humöret är så där.

De första dagarna tyckte jag till å med att det var jobbigt att prata, kunde inte ens koncentrera mig på att lyssna på bok.

Att umgås med folk som äter blir bara värre å värre, eller så beror de kanske på vad de äter.

Men jag tror ändå att det är en jäkla bra grej för dem som verkligen vill gå ner i vikt.
Även bra om man vill rensa kroppen på all skit som finns i den.
Alla som kört den här kuren som jag pratat med har inte mått som mig.
De har mått bra på 4:de dagen som de står.
De är väl jag som är konstig =)

När jag är ute och går mår jag fint.

Jag tror att mitt mål är nått.
Nu ska jag bara se till att leva sundare, nyttigare mat, mindre portioner, enbart få äta götta under 24 timmar på lördagar och motionera mer =)
Det var väl inte så svårt?

Se så, tyck inte jag är dum i huvudet och döm mig inte!
Min kropp, jag bestämmer över den själv.
Precis som du! =)

Ha en fantastisk dag, ät nått extra gott och tänk på mig =)

ANDAS, TÄNK EFTER, TÄNK LÅNGSAMT och PRATA SEN.

1 kommentar:

  1. Annat är det för mig Linda, tänkte växa lite jag:)
    Gårdagens middag blev 700g blomkål som jag gjorde indisk blomkålscurry på.
    240g kikärter till min kikärtsgryta, 500g kycklingfilé, 350g potatis + 300g grönsaker.
    Så strax över 2kg mat blev det med all buljong osv.

    MUMS! /Petta

    SvaraRadera