tisdag, augusti 10, 2010

Roland är hans namn



Jag gillar, nej jag måste säga jag älskar djur.

Här ovan är våra grannar, de är rätt trevliga tills de bits.
Då tycker jag mindre mycket om dem.

De få djur jag INTE gillar är:
Ormar som finns i våra skogar, mygg, knott och bromsar. De kan försvinna från hälsningland eller hålla sig på 1 km avstånd från mig.

Igår fick jag en ny vän.
Vi har döpt 'an till Roland.

Det är en skatunge, han är så söt.

Igår på jobbet var dörren öppen ca 1 dm, tyckte mig se nått i ögonvrån när jag tittar dit står en liten skata och kollar läget.
När jag går mot den tittar den på allt utom mig, sen skuttar den tillbaks ut genom dörren i makligtakt.

Jag följer den ut och den bara tittar på mig.
Fort in för att hämta nått att tugga på, de blev hårtbröd.
Roland tog brödet och försvann, återvände efter någon timme.
Stod i dörr öppningen frågandes, de blev knäppkorv denna gång.
Så fortsatte han även idag.

Musli, kyckling, nudlar och mjuktbröd.
Vid vår första närkontakt blev jag skraj och drog till mig handen så han blev rädd.
Men efter det har han tagit mat från min hand 2 gånger.
Lycklig, lycklig =)

Om de fortsätter så här tänker jag fråg'an om han vill flytta till oss på Greven's, men jag har lärt mig att man inte får vara för på.

Håll tummarna.
Va sjutton äter en skata?
Skator kanske äter allt, men det gör INTE Roland =)


ANDAS, TÄNK EFTER, TÄNK LÅNGSAMT och PRATA SEN.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar