lördag, januari 16, 2010

Onödigt inlägg...

Kom nyss in från en promenad, är fortfarande lite krasslig.

Näsan rinner å de är nå tok i halsen.

Ändå ska jag till grannarna på fest ikväll...
SÅ IDIOTISKT, jag vet....

Jag får säkert säga till mig själv, vad var det jag sa.

Hur som helst tillbaks till min nyligen avslutade promenad.
Där går jag i godan ro längtar hem till soffan för att få vila upp mig innan kvällens äventyr.
Tittar lite fram å tillbaks så som man gör när man är ute på.

I skogsbrynet ser jag en man, han släpar på nått.
Det ser ut som en sån där murken stubbe, som blivit röd brun.

Varför ska han släpa hem en sån?
Tittar lite extra och ser att det är en räv han släpar på.

Och det är en död sån, VÄLDIGT död.
Den är så död att benen spretar åt olika håll och verkar lida av nackspärr.
Det enda som verkar någorlunda "böjbart" är svansen.
Fast vad vet jag, han kanske levde och var stel i lederna.

Lilla Mickelräv, vars öde är okänt.


ANDAS, TÄNK EFTER, TÄNK LÅNGSAMT och PRATA SEN.

1 kommentar: