söndag, januari 10, 2010

Galet och dumt kanske?




Så här ser de ut på Greven's just nu.
Kallt men vackert.

Som jag skrivit tidigare är jag hjärntvättad av min mamma.

Hon har julgardiner i ALLA sina 7 fönster.
Så är det och så har det så länge jag minns alltid varit.
Och då tror och tycker jag att så ska de ju va! eller?

I 11 fönster har jag julgardiner (de övriga är för små).
Och i alla 16 fönster finns de julbelysning.
Det blir alltid stressigt, jag blir som dom där galningarna vid full måne.
Tårar, utbrott och hår slitning.
Varje år bestämmer jag mig för att börja i god tid. BAH...
Men till sist är allt uppe.

Men nu... hur roligt är det?
"Ny" inflyttad.
11 par gardiner ska fram å strykas.
Rota fram alla lampor, byta skärmar, fixa å trixa med olika lamp fötter.

För hade vi 6 fönster, då hade jag "rekvisita" till alla.
Men nu??? Nu är det 11 fönster som ska ha gardiner och 16 fönster som ska inredas..... GAH....
Så om det ser tomt ut i våra fönster kan jag säga att de är under uppbyggnad.
Det är ett långtidsprojekt (känns inte som de stavas så) .
Jag har bestämt att min leverantör IKEA, har lite Linda förbud.
Snällare för portmonän.

Så.... Jag ska nu ta tag i julskabortstöket.
Men först ska jag.... Njuta av min fina blogg.
Kanske ha/få en till lektion om bloggen.
Kolla läget på FB.
Leta efter köksbord och sängstomme på blocket.
Ta en promenad med the dogs.
Elda.
Leka med Tok E?
Kanske bada hundarna.
Umgås med K?
Vila.
Äta.
Sova.
Etc... osv... etc... osv...

Jag tror ni förstår ;)






Islykta som jag kämpat med.
Jag toger de jag havde.


ANDAS, TÄNK EFTER, TÄNK LÅNGSAMT och PRATA SEN.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar