söndag, april 17, 2011

Vår


Sitter ute på stentrappen.

Självklart sitter jag på en varm skön dyna, jag vill ju inte ha hemorrojder eller urinvägsinfektion.


Har plockat hundbajs, det blir rätt mycke efter en vinter :/


Igår fick jag åka in akut med Bimbo och sy 4 stygn. Vi var i stugan och lekte, jag kastade en leksak som alla vovvarna sprang efter. Hör en blonkande ljud, kan inte komma på något bättre sått att förklara ljudet.

Bimbo sprang in i en takplåt som skyddade virke.


Hon gnydde till lite och haltade lite lätt, skyndade dit och undersökte hennes ben men kunde i se nått.


Fram med en matbit och hon var som vanligt igen.


När jag gosade med dogsen ute på bryggan såg jag något glimma/blänka till på Bimbos sida. Tittade närmre och ser att hon har ett fint rätt djupt jack på ca 2 cm, men det blöder inte.


Ringer Bollnäs jour, han ska ringa oss när vi ska komma.

Han hade några innan han kunde hjälpa oss.


Sen for vi dit fick 4 stygn och nu är hon pigg och hel.


Gurgi "Gurkan" "Gurg" går de fin fint med. Giggs tycker väl inte att han är fullt så vidrig och eländig som han tyckte i början.

Bimbo har tagit Gurgi till sig... MEN det finns gränser och då säger hon ifrån.


Rumsrenheten går över förväntan. Men jäklar vilket spring de är på mig, tror nog Gurgi tycker jag överdriver. Vi är nu ute så mycket att ingen av vovvarna vill vara inne, så fort vi kommer in står de vid dörren tittar på mig med en blick som säger: Det är dags att gå igen va?


Vill inte ha Gurgi ute utan uppsikt, höns mamman Linda är rädd att någon katt eller rovfågel ska ta honom. Han väger nu ca 1190 g, Det är inte stort =)


Nu är vi ute, nu är de nöjd =)


ANDAS, TÄNK EFTER, TÄNK LÅNGSAMT och PRATA SEN.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar