lördag, april 02, 2011

Snurrigt....


Sitter här uppkrypen i soffan inlindad i ett fluffigt varmt täcke bland kuddar, filtar, fjärrkontroller och snorpapper.


Med en rosslig röst, ömmande hals och rinnande näsa.


 


Och försöker komma på exakt vad jag ska blogg om idag. Men har väldigt stora problem att få mina tankar och ideér att samarbeta med mina handlingar.


Blev de snurrigt nu? För mig är det väldigt snurrigt, då menar jag väldigt snurrigt. När jag satt mig här blev de verkligen tillt i skallen. Tvn bara pratar, pratar, blinkar, pratar och låter. Tittar mig omkring för att se vart hundarna är men ser dem ingenstans... kommer ihåg att de är med husse. Så fort jag lämnar soffan, letar jag efter hundarna med blicken. Det är så ovanligt och FEL att de inte är med mig.


De händer en massa saker utanför huset som fångar min uppmärksamhet och jag känner mig yr. Ljudet på tvn har jag slagit av, ändå fångar dess blinkande min uppmärksamhet.


Om jag är ovanligt knäpp idag pga min förkylning, utebliven medicinering eller om de är nått annat vet jag inte. Men nå joll är det i vartfall. Känns som de är jolligare än vanligt.


Käre värld... nu hör jag till å med tassande tassar. Det vore ju normalt OM några tassar hade vart hemma. Jag behöver nog sova igen.... Klart slut för denna gång =)


ANDAS, TÄNK EFTER, TÄNK LÅNGSAMT och PRATA SEN.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar